۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۷۰۱۶۲۳
مرجع بصیر؛

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در کاشان در پی ارتحال آیت‌الله صافی گلپایگانی

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در کاشان در پی ارتحال آیت‌الله صافی گلپایگانی
اصفهان - عضو مجلس خبرگان رهبری، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کاشان طی پیامی، ارتحال آیت‌الله العظمی صافی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کاشان طی پیامی، ارتحال آیت‌الله العظمی صافی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله وانا الیه راجعون
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ الفقیه ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ.

خبر ارتحال شیخ الفقهاء والمراجع حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی موجی عظیم از غم و اندوه در قلوب مومنین و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام افکنده است.

این عالم عامل متورع که از برجسته‌ترین شاگردان آیت الله العظمی بروجردی قدس سره بودند، در قله‌ای از طهارت نفس و صفای باطن قرار داشتند و عمر شریف و با برکت خود را در تدریس و تربیت شاگردان برجسته و تالیف کتب فقهی و کلامی خاصه در حوزه امامت سپری نموده و حسنات و برکات فراوان از خویش در جامعه به یادگار گذاشتند.

این فقیه عالی مقام و مرجع بصیر یکی از انقلابی‌ترین فق‌های معاصر بودند که از همان جوانی و مبارزات سیاسی دوران پهلوی تا نهضت امام خمینی قدس سره و در نهایت، استقرار نظام جمهوری اسلامی همواره در میدان حضور داشته، با عضویت در مجلس خبرگان رهبری نقش آفرین بودند و در سنگر نگهبانی از اسلامیت و جمهوریت، رکن اصلی شورای نگهبان را تشکیل دادند.

اینجانب افول اسفبار این ستاره درخشان فقاهت و مرجعیت رابه محضر مقدس امام زمان ارواحناله الفداء، مقام معظم رهبری حفظه الله، مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم، حوزه‌های علمیه بالاخص بیت رفیع آیت الله العظمی گلپایگانی رحمت الله علیه وتمامی بازماندگان از بیت مکرمشان به ویژه حجه الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسن صافی گلپایگانی و همه ارادتمندان و مقلدان آن مرجع عظیم‌الشان تسلیت عرض می‌کنم.

به روح مطهر و پاک آن فقید سعید درود می‌فرستیم و همنشینی آن عالم ربانی، با محمد و آل محمد صلوات الله علیهم را از خداوند متعال مسالت می‌نماییم./۱۳۰۷/پ210/

سلام الله علیه یوم ولد ویم مات ویوم یبعث حیا.
عباسعلی سلیمانی
نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان
دوازدهم بهمن ماه۱۴۰۰

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات