۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۵
کد خبر: ۷۰۱۷۰۱
آیت الله خاتمی:

برخی جمهوریت را تا زمانی قبول دارند که رأی بیاورند

برخی جمهوریت را تا زمانی قبول دارند که رأی بیاورند
عضو فقهای شورای نگهبان گفت: برخی جمهوریت را تنها خودشان می دانند و چون مردم به آنها رأی ندادند می گویند جمهوریت نبوده؛ در حقیقت این سخن در مقابل مردم است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی نماینده مجلس خبرگان رهبری در سخنرانی حرم امام رضا (ع) با اشاره به حکومت نظامی 21 بهمن 1357 گفت: امام بوی توطئه خونین را احساس کردند و به مردم تهران پیام دادند که در خانه نمانید و بعد از ظهر همان روز حکومت نظامی شکست خورد.

وی با بیان خاطره ای از آیت الله طالقانی افزود: امام فرمودند شاید این کار فرمان امام زمان باشد، آن شب بنای طاغوت بر این بود تا با توطئه آمریکایی ها 500 نفر از شخصیت های تراز انقلاب را بکشند و یک میلیون نفر را قربانی کنند تا رژیم شاه را نجات دهند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به ایام الله اظهار داشت: هر روزی که خداوند نعمت ویژه به مردم می دهد یوم الله است، باید این ایام الله را به یاد آورد، دهه مبارکه فجر 43 سال گذشته را نباید از یاد برد، هر روز آن بشارتی بود.

آیت الله خاتمی ادامه داد: یک روز ارتش در مقابل امام رژه رفت و کمر طاغوت آن روز شکست، این نعمت خدا بود و ذکرهم بایام الله، بصیرت مردم و اینکه همه به طاغوت پشت کردند را باید یادآوری کرد تا فراموشمان نشود.

وی با بیان اینکه باید دهه فجر را گرامی بداریم، عنوان کرد: دلیل آن را سوره ابراهیم آیه 7 بیان کرده است، اگر شکر نعمت ها را بجا بیاوریم خداوند آن را زیاد می کند و اگر ناسپاسی کنیم نه تنها نعمت را می گیرد بلکه وعده عذاب را هم داده است، دهه فجر را بیاد بیاوریم تا شاکر نعمت های خداوند و نعمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه در کشور مشکلات هست اما رأس کشور مدیریت صالح است، تصریح کرد: فرزند پیغمبر، زجر کشیده قبل از انقلاب، رزمنده دوره انقلاب، عالم، زاهد، شجاع، آیت الله العظمی امام خامنه ای در رأس کار و مدیریت این نظام قرار دارد.

وی آینده کشور را آینده روشنی برشمرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمود«آینده روشن تر از گذشته است».

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خاطره ای ابراز کرد: آن پیرمرد روشن ضمیر از آینده انقلاب آن روزها خبر داد که امام بعد از 15 سال بعد از اینکه شاه را بیرون کرد برمی گردد و حکومت اسلامی تشکیل می دهد و این انقلاب تا ظهور امام زمان باقی خواهد ماند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه شکر نعمت انقلاب چیست، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری 15 دی ابعادی را برای این شکر بیان کردند، اولین جلوه شکر حضور در صحنه دفاع از انقلاب است.

وی افزود: دومین جلوه شکر نعمت انقلاب دفاع از اصل انقلاب است، انقلاب وابسته به جناح یا یک گروه و قبیله نیست، انقلاب اسلامی متعلق به همه مردم است و صاحب انقلاب همۀ شما خوبان هستید.

استاد حوزه علمیه جمهوریت را حضور مردم برشمرد و اظهار داشت: برخی جمهوریت را تنها خودشان می دانند و چون مردم به آن ها رأی ندادند، می گویند جمهوریت نبوده، برخی اینگونه فکر می کنند، در حقیقت این سخن در مقابل شما مردم است که چرا شما به آن که ما می خواستیم رای ندادید، اینکه جمهوریت کم رنگ شده صددرصد خلاف واقع است.

وی با اشاره به معنای درست از جمهوریت افزود: مردم صاحب این انقلاب هستند و در انتخابات های مختلف می آیند سرنوشتشان را رقم می زنند، این یعنی جمهوریت.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: عده ای می گویند مردم در اصل انقلاب به تردید افتاده اند، بله ممکن است شما و دوستانتان که رای نیاورده اید به تردید افتاده باشید، اما عموم مردم محکم و استوار مثل کوه ایستاده و مقاوم اند و از کشور و انقلابشان دفاع می کنند.

آیت الله خاتمی  با اشاره به اینکه حقوق بشر معقول در ایران به خوبی رعایت می شود، تصریح کرد: حقوق بشری که غرب و آمریکا از آن دم می زند و به دنبال آزادی همجنسگرایی است در ایران هرگز نخواهد بود اما آزادی معقول به خوبی در ایران رعایت می شود.

وی افزود: کسانی در داخل هم صدا با اسرائیل و دشمنان قسم خورده ایران اسلامی، کشور را متهم به نقض حقوق بشر می کنند؛ بردگی دیروز رفت، آمریکا همه کاره کشور بود و مردم برده بودند، بردگی دیروز کجا، استقلال امروز کجا، این همه نعمت خدا به ما ارزانی کرده است و باید قدردان آن باشیم.

آیت الله خاتمی در پایان ابراز داشت: این ملت بزرگ شده مکتب امام حسین (ع) است، این ملت تربیت شده مکتب هیهات مناالذله است، تربیت شدگان این مکتب ذلت را نپذیرفتند و نمی پذیرند و نخواهند پذیرفت، این ملت عزیز بود و عزیز هست و عزیز خواهد ماند.

ارسال نظرات