۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۷۰۱۸۱۲

حسن نصرالله بزرگترین کارشناس مسائل اسرائیل در جهان عرب است

حسن نصرالله بزرگترین کارشناس مسائل اسرائیل در جهان عرب است
روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» با اشاره به مهارت دبیر کل حزب‌ الله لبنان تایید کرد که او برای این رژیم خطرناکترین فرد است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» در گزارشی اذعان کرد که «سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌ الله لبنان در طول سالیان اخیر به بزرگترین کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی در جهان عرب تبدیل شده و او همچنان خطرناک‌ترین دشمن این رژیم است، زیرا ابعاد و اهداف این رژیم را بهتر از هرکس دیگری می‌شناسد.

این روزنامه با اشاره به تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک لبنان و بیرون راندن آن‌ها از این کشور از سوی نیرو‌های حزب‌الله نوشت: نصرالله اعتراضات مردمی لبنان علیه ارتش اسرائیل را به خوبی شناخت و از آن‌ها برای عقب راندن ما استفاده کرد. او دو رویکرد در طول آن زمان در پیش گرفت اول کاشتن بذر ناامیدی در افکار عمومی اسرائیل و دوم بازدارندگی ارتش ما از انجام عملیات‌هایش.

«اسرائیل هیوم» در خصوص این دو رویکرد نیز تایید کرد که دبیرکل حزب‌الله کار خود را به خوبی انجام داد به طوری که در جریان انتخابات همان دوره «ایهود باراک، بنیامین نتانیاهو و اسحاق مردخای» نامزد‌های نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی متعهد شدند اگر بتوانند به این مقام برسند نظامیان صهیونیست را از لبنان خارج خواهند کرد.

همچنین در خصوص رویکرد دوم نیز نصرالله موفق شد با چشاندن طعم شکست به نظامیان رژیم صهیونیستی به هدف خود برسد. فراوانی شکست‌های عملیاتی و گستردگی تلفات ارتش، اسرائیل را بر آن داشت تا تعداد عملیات‌ها را کاهش دهد و فقط سعی کند مواضعی را که اشغال کرده از دست ندهد.

این روزنامه صهیونیستی در خصوص نقش سید حسن نصرالله در لبنان نیز نوشت: خروج ارتش اسرائیل از لبنان در سال ۲۰۰۰ یک موفقیت برای نصرالله بود و او به عنوان قهرمان نه تنها در لبنان بلکه در جهان عرب معرفی شد. سپس با جسارت سخنرانی معروف «تار عنکبوت» را در خصوص اسرائیل ایراد و اعلام کرد که اسرائیل با وجود نیروی هوایی و سلاح هسته‌ای ضعیف‌تر از تار عنکبوت است.

بر اساس تحلیل یک نظامی صهیونیست به نام «دارم شالوم» دبیرکل حزب‌الله لبنان یک شخصیت منحصر به فرد است. او در این خصوص گفته است: «نصرالله شخصی با تفکر پیچیده، کاریزمای مطلق و هوش هیجانی بالاست. به همین دلیل است که حزب‌الله محبوب شد. نصرالله دائما به روشی صحبت می‌کند که این احساس را در افکار عمومی ایجاد کند که از خود مردم است.»

از نظر این روزنامه صهیونیستی هرگاه که ایرانی‌ها بخواهند از رژیم صهیونیستی اطلاعات جدید به دست بیاورند با نصرالله تماس می‌گیرند و با او مشورت می‌کنند./۹۸۸

ارسال نظرات