۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۷۰۱۸۹۷
امام جمعه الیگودرز:

جامعه امروز نیازمند معارف نهج البلاغه است

جامعه امروز نیازمند معارف نهج البلاغه است
لرستان- حجت الاسلام سرلک با بیان اینکه جامعه ما نیازمند معارف نهج البلاغه است، گفت: با تبیین معارف نهج البلاغه و آموزه های قرآنی باید در تربیت نسلی انقلابی ایفای نقش کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام مهدی سرلک، در جلسه بصیرتی که در سپاه شهرستان الیگودرز برگزارشد در رابطه با اهمیت کتاب ارزشمند نهج البلاغه گفت: نهج‌البلاغه، جامع‌ترین کتاب پس از قرآن است که می‌تواند راهنمای انسان در تمام ابعاد زندگی به شمار آید و هدایت بشر را در عرصه‌های گوناگون عهده‌دار شود.

امام جمعه الیگودرز افزود: نهج‌البلاغه، نهج‌البلاغه، مجموعه‌ گران‌ سنگی است که به حق آن را «أخ القرآن، برادر قرآن» نامیده‌اند.

وی با بیان اینکه این گنجینه ارزشمند و میراث ماندگار، هنوز بین شیعیان مهجور مانده است، گفت:  بسیاری از ما دوستان اهل‌بیت(ع) جز آشنایی با نام این کتاب، بهره دیگری از آن نبردیم و خود را از دُر و مرجان‌های این اقیانوس بیکران محروم کرده‌ایم.

حجت الاسلام سرلک تصریح کرد: نهج‌البلاغه مانند قرآن، یک کتاب سبک زندگی است و جامعه ما همانگونه که به آموزه‌های قرآن نیاز دارد، به معارف نهج‌البلاغه نیز محتاج است.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های مهم نهج‌البلاغه که آن را از بسیاری از کتاب‌های دیگر ممتاز کرده، تنوع موضوعاتی است که در آن وجود دارد، عنوان کرد: این مجموعه غنی با پاسخ به نیازهای مختلف علمی و عملی انسان، توانسته است هدایت بشر را در عرصه‌های گوناگون فردی و اجتماعی بر عهده بگیرد.

امام جمعه الیگودرز با بیان اینکه مهم‌ترین هدف از انس با نهج‌البلاغه، بهره‌ برداری از معارف بلند آن  است، گفت: باید معارف نهج البلاغه در جامعه تبیین شود و جوانان جامعه را با معارف نهج البلاغه آشنا کنند./9451/پ210/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات