۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۶۹۸۰۱۷
حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی:

ناعدالتی، فساد و ناکارآمدی در جامعه اسلامی مردم را نسبت به دین بدبین می کند

ناعدالتی، فساد و ناکارآمدی در جامعه اسلامی مردم را نسبت به دین بدبین می کند
مازندران - امام جمعه ساری با بیان این که تلاوت راستین قرآن باید با عمل و رفتار صحیح همراه باشد،گفت: بی عدالتی، فساد و ناکارآمدی در جامعه قرآنی موجب بدبینی مردم می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره تلاوت های مجلسی که به میزبانی شهرستان قائمشهر برگزار شد با اشاره به این که یک تلاوت قرآن و یک حق تلاوت قرآن که تلاوت راستین است داریم، گفت: مفسران کلام الهی بر این اعتقاد هستند که این حق تلاوت قرآن باید با تدبر و قصد و عمل همراه باشد.

وی با بیان این که تلاوتی که وصل به عمل نباشد و مقدمه عمل قرار نگیرد و رفتارهای قرآنی و زندگی قرآنی و مؤمنانه در آن ضعیف باشد آن تلاوت حق تلاوت نبوده است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که حق تلاوت این است که نماد، ظهور و بروز آن در رفتار خانواده ها و مردم خودش را نشان دهد، تصریح کرد: رفتار و اعمال حکمرانان، مسؤولان نهادها و دستگاه ها باید قرآنی شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: تلاوتی که قرآن دعوت به آن کرده باید در دستگاه های اجرایی، نهادهای حکومتی و در عملکرد حکمرانان ما خودش را نشان دهد که اگر این گونه باشد فضای خوش بینی مردم به مردم و اسلام سنگین تر و تقویت می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی افزود: اگر در عمل و رفتار به قرآن توجه چندانی نداشته باشیم و تبعیض، بی عدالتی، فساد، کم کاری و ناکارآمدی در جامعه وجود داشته باشد، هر چه قدر هم خودمان را در ظاهر به قرآن وصل کنیم و از قرآن حرف بزنیم مردم را بدبین تر کردیم.

وی خاطرنشان کرد: نماز خوان هایی که فرهنگ نماز در زندگی آنها نباشد، قرآن خوانی هایی که فرهنگ قرآن در زندگی آنها نباشد و حکمرانانی که ترویج قران می کنند اما فرهنگ قرانی در عملکرد انها نباشداینها نه تنها به ترویج قرآن کمک نمی کنند بلکه موجب تضعیف آن می شوند.

امام جمعه ساری با بیان این که تلاوت راستین قرآن کریم باید با عمل و رفتار صحیح همراه باشد، تصریح کرد: بزرگترین مطالبه گر برای رفتار قرآنی و توسعه فرهنگ قرآنی خود جامعه قرانی باید باشد، چون اگر به آن توجه نشود نخستین آسیب به خود جامعه قرآنی وارد می شود./950/پ210/

ارسال نظرات