۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۶۹۷۹۷۹
نماینده ولی فقیه در مازندران مطرح کرد؛

ناامیدسازی نسبت آینده؛ شگرد رسانه ای و فرهنگی غرب

ناامیدسازی نسبت آینده؛ شگرد رسانه ای و فرهنگی غرب
مازندران - امام جمعه ساری گفت: دشمن سعی دارد بنیان های فرهنگی اصیل و اعتقادی ما را تخریب و سست و ما را نسبت به آینده ناامید کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مازندران فرصت فرهنگی خوبی دارد و در عین حال اگر غفلت شود به دلیل ظرفیت بالای گردشگری و حضور 20 میلیون مسافر در سال می تواند تهدید فرهنگی هم داشته باشد.

وی با بیان این که فرصت بالای گردشگری استان هم یک فرصت برای ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی است و در کنارش منافع اقتصادی نیز به همراه خواهد داشت، افزود: اما اگر خدای ناکرده در این خصوص غفلت و میدان را رها کنیم با آسیب های فرهنگی خاصی نیز در این بخش مواجه خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که در بسیاری از روستاها و شهرها مردم از فرهنگ وارداتی که در پرتو ویلا سازی و ویلانشینی به وجود آمده گله مند هستند، گفت: باید به این مسائل مهم در حوزه فرهنگی توجه ویژه شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در ادامه سخنان خود به مسأله حکمرانی فرهنگی در کشور اشاره کرد و افزود: مشکل حکمرانی فرهنگی کشور ما این است که گاه این حکمرانی در اختیار حکمرانانی قرار می گیرد که چندان باورهای فرهنگی آنها مطابقت با اهداف اصلی نظام ندارد.

وی با بیان این که هدف از بنیانگذاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی، ممانعت از نفوذ و رسوخ تهاجم فرهنگ بیگانه، حفظ استقلال فرهنگی و تقویت ارتباطات فرهنگی ما با ملت ها، اقوام و به خصوص مستضعفین جهان است، ادامه داد: امام راحل با آموختن عبارت ما می توانیم این انقلاب عظیم را پایه گذاری کردند و زمینه ساز تحولات عظیمی در عرصه های مختلف به ویژه حوزه های صنعتی، نظامی، هسته ای و هوا فضا شدند و امروز نیز همین ما می توانیم حوزه مقاومت را شکل داده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: اگر در ارتباطات فرهنگی خود با دنیا همین مسأله مهم را صادر کنیم مستضعفین روزگار دنیای مستکبران را سیاه خواهند کرد.

وی با بیان این که حکمرانان فرهنگی باید جایگاه و اهداف خود را بر اساس اهدافی که ما در آن راستا انقلاب کردیم قرار دهند، افزود: متأسفانه حکمرانی فرهنگی در اختیار حکمرانانی بود که به آن اعتقادی نداشتند چنانچه حکمرانی سیاسی و دیپلماسی نیز در اختیار کسانی بود که با آن نقطه نظرات خیلی هماهنگ نبودند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با تأکید بر این که باید باور کنیم که جنگ فرهنگی وجود دارد و مهم تر از جنگ اقتصادی است، ادامه داد: گرچه جنگ اقتصادی به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی فوریت بیشتری دارد، اما جنگ و دفاع فرهنگی برای ما اهمیت بیشتری دارد.

امام جمعه ساری با بیان این که دشمن سعی دارد بنیان های فرهنگی اصیل و اعتقادی ما را تخریب و سست و ما را نسبت به آینده ناامید کند و این شگرد جنگ رسانه ای و فرهنگی غرب است، افزود: امیدواریم مدیریت ها در مسیر انقلاب، اسلام و شهدا، تعالی و ارتقای فرهنگی که هدف از پایه گذاری انقلاب و تشکیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است حرکت کند./950/پ210/

ارسال نظرات