۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۷۰۱۹۰۴
شیخ نعیم قاسم:

چون حزب الله به مدرسه مقاومت تبدیل شده مورد هجمه قرار می‌گیرد

چون حزب الله به مدرسه مقاومت تبدیل شده مورد هجمه قرار می‌گیرد
شیخ نعیم قاسم جانشین دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد، علت اصلی هجمه گسترده علیه حزب الله آن است که این حزب به مدرسه‌ای برای مقاومت در تمام منطقه تبدیل شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم جانشین دبیر کل حزب الله لبنان در نشست سیاسی در منطقه برج البراجنه تاکید کرد: دلیل اصلی هجمه بین المللی، منطقه‌ای و داخلی علیه حزب الله صرفا علیه مقاومت حزب الله نیست بلکه علیه اصل وجودی حزب الله در ساختار سیاسی و قدرت و محبوبیت آن در میان مردم است، آنها به دنبال ضربه زدن به جایگاه حزب الله در حیات فرهنگی و تربیتی جامعه هستند.

رسانه‌های لبنانی به نقل از این مقام برجسته حزب الله نوشتند: هر اقدام سیاسی، اقتصادی و نظامی که علیه این حزب انجام گرفته و هر رفتاری که از در این زمینه انجام شده نه تنها نتوانسته است حزب را خاموش کند بلکه آنرا قویتر از گذشته کرده است.

به گفته جانشین دبیر کل حزب الله لبنان: دلیل هجمه علیه حزب الله آن است که حزب الله موفق شده است دامنه تاثیر گذاری قابل توجهی را در صحنه منطقه به خود اختصاص دهد و از این طریق پروژه مقاومت را پیش برده و به مدرسه‌ای برای مقاومت در منطقه تبدیل شده است.

او با اشاره به فشارهای اعمال شده علیه لبنان گفت: اجازه داده نمی‌شود تا ارتش لبنان به مقابله با هواپیماهای متجاوز اسرائیلی بپردازند، همچنین به لبنان اجازه داده نمی‌شود تا موشک‌های دقیق در اختیار داشته باشد و با آن رژیم صهیونیستی را نشانه بروند، حال این پرسش مطرح می‌شود که چرا می‌خواهند لبنان همچنان ضعیف باقی بماند، چرا باید به شکلی باشد که اسرائیل هر کاری دلش بخواهد انجام دهد؟

به گفته قاسم: آیا اگر اسرائیل تصمیم بگیرد لبنان را به اشغال خود در آورد یا تصمیم به تغییر رئیس جمهوری بگیرد باید دستش باز باشد؟

و در پاسخ هم تاکید کرد : وقتی اینجا مقاومت وجود دارد، اسرائیل قادر به انجام چنین اقداماتی نیست، گرچه برخی از رقبای سیاسی ما هم شعار مقابله با حزب الله را سر می‌دهند!

شیخ نعیم قاسم خطاب به طرفداران سازش با رژیم صهیونیستی هم تاکید کرد: ما هرگز سازش با اسرائیل را نمی‌پذیریم، اگر کسی هم برنامه‌ای برای وارد کردن اسرائیل به لبنان دارد تا رفتارهای فسادگرایانه اش را انجام دهد، اگر طرفی قدرت این کار را دارد و به دنبال همدستی با این رژیم است بیاید و نشان دهد که چه کار می‌تواند بکند، در مقابل ما همچنان در جایگاه مقاومت باقیمانده و اجازه چنین کاری را با فداکاری، خون و جانفشانی نخواهیم داد./۹۸۸/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات