۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۷۰۲۰۱۴
شیخ قبلان:

پروژه‌ای بین المللی برای صهیونیستی شدن لبنان در جریان است

پروژه‌ای بین المللی برای صهیونیستی شدن لبنان در جریان است
احمد قبلان مفتی جعفری لبنان در سالروز انتفاضه ششم فوریه سال 1948 این کشور تاکید کرد که مقاومت اجازه به سرانجام رسیدن پروژه بین المللی برای صهیونیستی شدن لبنان را نمی‌دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ «احمد قبلان» مفتی جعفری لبنان در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز انتفاضه فوریه سال ۱۹۸۴ علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی در بیروت تاکید کرد که لبنان هرگز صهیونیستی نخواهد شد.

به گزارش العهد، در بیانیه شیخ قبلان آمده است: تل‌آویو با تهاجم خود به لبنان در سال ۱۹۸۲ میلادی بیروت را اشغال کرد و به دنبال آن ستونی از نیروهای چندملیتی ناتو در میان تحولات استراتژیک سنگین وارد لبنان شدند و بدین طریق با دوگانه تل آویو و واشنگتن، رژیم صهیونیستی بر تصمیم‌گیری سیاسی در لبنان مسلط شد.

او توافق لبنانی‌ها با تل‌آویو معروف به ۱۷ مه در دوره ریاست جمهوری امیل الجمیل و پس از اشغال بیروت به دست صهیونیست‌ها را ننگین خواند و گفت که این توافق با هدف تبدیل لبنان به یک شهرک صهیونیست‌نشین دارای حاکمیت سیاسی بود تا به عربی آنچه را دشمن به عبری می‌گوید، بازگو کنند.

شیخ قبلان با اشاره به اینکه انتفاضه ششم فوریه ۱۹۸۴ جنبش امل به رهبری نبیه بری و دیگر گروه‌های ملی لبنان رویای رژیم صهیونیستی را بر باد داد، گفت: این انتفاضه لبنان، نهادها، ارتش و ملت آن را از شر صهیونیست‌ها نجات داد.

وی تاکید کرد: اگر انتفاضه ششم فوریه نبود آزادسازی ۲۵ مه ۲۰۰۰ هم روی نداده بود، چیزی که بزرگ‌ترین پیروزی بر تل‌آویو بود به دنبال آن مقاومت تاکید کرد که آزادسازی، حاکمیت، استقلال، همزیستی، صلح داخلی و ممانعت از کشتارهای طائفه‌ای با مقاومت و نه گریه و زاری یا دست به دامن شورای امنیت شدن حاصل می‌شود.

مفتی جعفری لبنان گفت: چیزی که باید به آن توجه کنیم، این است که آنچه اکنون در حال رخ دادن است یک پروژه بین المللی، منطقه‌ای برای صهیونیستی کردن لبنانی‌ها است که دوباره با نقاب‌های مخرب داخلی و خارجی وارد شده و چشم به انتخابات پارلمانی دوخته است؛ اما رهبران انتفاضه ششم فوریه و کسانی که آزادی سال ۲۰۰۰ لبنان را رقم زدند هرگز اجازه صهیونیستی شدن لبنان را نمی‌دهند.

شیخ قبلان در پایان تاکید کرد: دیروز، امروز و فردا لبنان هرگز صهیونیستی نخواهد بود و زمان ترس برای لبنان به پایان رسیده است و آنچه لازم است حفظ همزیستی و مشارکت اسلامی-مسیحی از طریق یک دولت مدنی است که پول های سیاسی و انتخاباتی در آن تاثیر نداشته باشند./۹۸۸/

منبع: فارس
ارسال نظرات