۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۷۰۲۰۸۹
معاون تهذیب حوزه علمیه برادران لرستان خبر داد؛

آغاز نام نویسی دوره مقدماتی آشنایی با مهارت های راهنمایی و مشاوره

آغاز نام نویسی دوره مقدماتی آشنایی با مهارت های راهنمایی و مشاوره
لرستان- حجت الاسلام شمسی فر از دوره آشنایی با مهارت‌های راهنمایی و مشاوره(مقدماتی) خبر داد و گفت: این دوره با ۱۰ عنوان آموزشی و به مدت ۱۲۰ ساعت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درلرستان، حجت الاسلام بهروز شمسی فر، عصر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری دوره آشنایی با مهارت های راهنمایی و مشاوره(مقدماتی) خبر داد و گفت: طلاب حوزه های علمیه که بخش قابل ملاحظه‌ای از نخبگان و فرهیختگان جوان جامعه را تشکیل می دهند و رسالت پاسخگویی به مسائل فکری و معنوی جامعه را برعهده دارند، با آفات و موانعی مواجه هستند.

معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان عنوان کرد: تغذیه و حمایت معنوی و فکری طلاب نیازمند مشاوره و ایجاد مهارت ها و توانمندی های تصمیم‌گیری، افزایش خودکارآمدی، ارتقا سطح علمی و معنوی، ارتباطات خانوادگی، اجتماعی و سایر توانمندی های روحی و روانی است.

وی اظهار داشت: با توجه به آسیب شناسی صورت گرفته، طلاب در زمینه های مختلف فردی، اجتماعی، تحصیلی، هدف و انگیزه های صحیح، زی طلبگی، مدیریت و برنامه ریزی در مسائل معنوی، معیشتی، عاطفی به مشاوره نیاز دارند.

حجت الاسلام شمسی فر با بیان اینکه اعزام مشاور برای همه مدارس در زمینه های مختلف به دلیل کمبود بودجه و کمبود نیروی انسانی امکان پذیر نیست، عنوان کرد: خودکفایی در زمینه مشاور و راهنما نیازمند اساسی حوزه علمیه است.

وی بیان کرد: دوره تربیت مشاور با 10 عنوان آموزشی و به مدت 120 ساعت برگزار می شود و طلاب پس از گذراندن دوره مقدماتی و قبولی در مصاحبه عملی پایانی در دوره تکمیلی شرکت می کنند.

حجت الاسلام شمسی فر عنوان داشت: ارتقا سطح دانش و آگاهی مشاورین مدارس نسبت به موضوعات و مسائل روانشناختی و تربیتی اسلامی و ایجاد مهارت های لازم جهت ارائه مشاوره و راهکارهای درمانی صحیح و اسلامی در مواجهه با مشکلات طلاب از اهداف برگزاری این دوره است.

وی خاطرنشان کرد: فهم ملاک های صحیح علمی، اسلامی در مسائل مختلف روانشناسی تربیتی، ایجاد زمینه ها و راهکارهای مناسب جهت پژوهش مسائل روانشناختی با رویکرد اسلامی، ایجاد وحدت رویه در روند مشاوره به طلاب و پیشگیری از آسیب های روانی از دیگر اهداف این طرح است./9451/پ210/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات