۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۷۰۲۱۰۲
هاآرتص:

تل آویو در جنگ آتی به اسرائیلی‌ها دستور خودکشی خواهد داد

تل آویو در جنگ آتی به اسرائیلی‌ها دستور خودکشی خواهد داد
آلفر در یادداشتی با اشاره به رویارویی آتی رژیم صهیونیستی نوشت که ساکنان فلسطین اشغالی در جنگ آتی که از چند جبهه آغاز خواهد شد، دستور خودکشی دریافت خواهند کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «روگل آلفر» تحلیلگر و نویسنده صهیونیست در یادداشت امروز (دوشنبه، ۷ فوریه) در روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» نوشت که در رویارویی آینده رژیم صهیونیستی با دشمنانش، «ساکنان اسرائیل دستور خودکشی دریافت خواهند کرد».

وی یادآور شد: «وقتی ارتش عربی مصر پیروز شد و شهرک "نیتسانیم" را در سال ۱۹۴۸ در جنوب دولت عبری اشغال کرد، فرمانده کل ارتش در آن زمان به سربازان و افسران دستور داد تا سرحد مرگ بجنگند یعنی خودکشی کنند».

نویسنده در ادامه با اشاره به اشتباه بودن دستورات نظامی نوشت که دلیل این امر، تاکید بر این مسئله بود که یهودیان تسلیم نمی‌شوند بلکه به مبارزه تا پای جان ادامه می‌دهند. به همین دلیل نیز دستورات شامل کشتن افسران و سربازانی نیز شد که تصمیم به تسلیم شدن داشتند. با این وجود در این اتفاق، ۱۰۴ سرباز و افسر اسرائیلی اسیر شدند.

این تحلیلگر صهیونیست در ادامه این یادداشت که ترجمه عربی آن در روزنامه «رأی الیوم» بازنشر شد، هشدار داد که از آن زمان فرهنگ شهادت یا Ethos، که یک کلمه یونانی به معنای "شخصیت" است؛ در اسرائیل توسعه یافته است. امری که برای توصیف عقاید یا آرمان‌هایی که مشخصه یک جامعه، ملت یا ایدئولوژی در طول جنگ اسرائیل است، استفاده می‌شود.

وی نوشت که به دلیل این فرهنگ «إتوس» است که اسرائیلی‌ها در حالتی زندگی می‌کنند که بخوبی می‌دانند که هزاران نفر از آن‌ها در جنگ چندجبهه‌ای که فوران خواهد کرد، جان خود را از دست خواهند داد. نهاد‌های امنیتی در تل آویو به طور مداوم و شدید به مردم ابلاغ می‌کند که در جنگ آینده، قطعا هزاران موشک از لبنان، ایران و نوار غزه به عمق کشور عبری سقوط خواهد کرد و تنها مسئله زمان مطرح است.

آلفر نوشت که شهر‌های «گوش دان» که ستون فقرات دولت اشغالگر محسوب می‌شود و شهر تل آویو را نیز شامل می‌شود، در مرکز اهداف است و در رویارویی آتی، به تلی از ویرانی و نابودی تبدیل خواهند شد. با این حال، ساکنان اسرائیل که از دفاع و نظارت از پیش برنامه ریزی شده توسط دولت‌های متوالی اسرائیل برخوردار نیستند، برای حفظ جان خود دستور فرار دریافت نخواهند کرد، بلکه دستور رسمی مقامات مربوطه در این نهاد مخفی شدن و سپس خودکشی است.

این تحلیلگر صهیونیست در مقاله‌ای که پیشتر در هاآرتص منتشر شده بود تاکید کرده بود: «اسرائیل گواهی مرگ و زوال خود را امضا کرده و ما هیچ راهی جز انتظار برای اطلاع از زمان آن نداریم».

وی دلایل متعددی را برای این زوال رژیم صهیونیستی برشمرد که تضاد فرهنگ‌ها در جامعه صهیونیستی و عدم گفتگو در جامعه اسرائیلی و به طور خاص در شبکه‌های اجتماعی، تسلط برنامه‌های سرگرم‌کننده بی‌ارزش بر شبکه‌های تلویزیونی در اسرائیل به تاریک شدن تصویر آینده اسرائیل می‌افزاید، به خصوص که خبری هم از نقد و انتقاد از وضعیت جامعه نیست.

این نویسنده ماهیت آپارتاید بودن رژیم صهیونیستی و حمایت اکثریت ساکنان فلسطین اشغالی از اشغالگری، وجود جنبش نژادپرست و فاشیستی مورد حمایت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی و خودمختاری یهودیان تندرو دینی و فکری در داخل رژیم صهیونیستی را از دیگر دلایل زوال این رژیم دانست و در نهایت تاکید کرد آخرین دلیل این زوال و افول اسرائیل، جنگ آتی است که طی آن، حزب‌الله لبنان، ایران و حماس هزاران موشک را روانه اراضی اشغالی خواهند کرد./۹۸۸/

ارسال نظرات