۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۷۰۲۱۰۳
نعیم قاسم:

سفارت آمریکا در لبنان نقش استعمارگونه دارد

سفارت آمریکا در لبنان نقش استعمارگونه دارد
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در مصاحبه‌ای به بیان تهدیداتی که متوجه مقاومت است و همچنین برنامه‌های این جنبش پرداخت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ «نعیم قاسم» معاون سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که دولت آمریکا به فشار اقتصادی خود بر لبنان با هدف ورشکستگی مالی این کشور و نقش آفرینی مخرب برای نابودی لبنان ادامه می‌دهد.

نعیم قاسم در ادامه تصریح کرد حزب‌الله به همراه مردم به دنبال حقیقت است و در کنار یکدیگر به مقاومت برای مقابله با هر تهدیدی علیه خود ادامه می‌دهند.

این مقام ارشد حزب‌الله لبنان گفت‌: در پاسخ به میزان و حجم نقش‌آفرینی سفارتخانه‌های آمریکا به عنوان منبع ناآرامی و بحران در منطقه و به خصوص لبنان که در آستانه انتخابات پارلمانی در ماه مارس قرار دارد، گفت: «سفارت آمریکا در لبنان به طور ویژه نقش گسترده‌ای در لبنان دارد. این سفارتخانه گروههای به اصطلاح جامعه مدنی را برای ایجاد آشوب و خرابی سازماندهی و رهبری می‌کند. این گروهها همچنین مأمور به ترویج افکار و عقاید منحرف و ایجاد فساد در نسل جدید هستند.»

شیخ نعیم قاسم همچنین گفت که سفارتخانه آمریکا افراد وابسته به خود را برای اداره کشور تأمین مالی کرده و آن‌ها را وارد گردونه رقابت‌های سیاسی می‌کند. افرادی که به طور عمده فاسد هستند و خود را به عنوان اپوزیسیون مطرح می‌کنند. او گروه «القوات اللبنانیه» به سرکردگی «سمیر جعجع» را یکی از این گروهها معرفی کرد و گفت که این حزب تاکنون جنایات زیادی علیه مردم لبنان مرتکب شده است.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد که آمریکا تمامی تلاش خود را برای ایجاد فتنه و آشوب در میان مردم از طریق فشار اقتصادی می‌کند. او در این باره توضیح داد: «این سفارتخانه از طریق تصمیمات دولت آمریکا اقدام به فشار اقتصادی و مالی به لبنان می‌کند تا کشور نتواند از لحاظ مالی روی پای خود بایستد و این شک و تردید را در میان مردم ایجاد می‌کند که دلیل این موضوع حزب‌الله است. دولت آمریکا اقدام به قرار دادن اسامی و اشخاص در لیست تحریم‌ها کرده و حزب‌الله را به تروریستی بودن متهم می‌کند و همزمان رسانه‌های مختلفی را برای فشار به حزب‌الله جهت پایان دادن به مقاومت اجیر می‌کند.»

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا در یکم بهمن «عدنان ایاد» تسهیل کننده مالی وابسته به حزب‌الله لبنان و همچنان اعضای یک شبکه بین‌المللی تسهیل کننده و شرکت‌های مرتبط با وی و «عادل دیاب» شریک تجاری عدنان ایاد را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

نعیم قاسم می‌گوید سفارت آمریکا گروههای به اصطلاح جامعه مدنی را برای ایجاد آشوب و خرابکاری در لبنان سازماندهی می‌کند

شیخ نعیم قاسم، نقش سفارتخانه آمریکا را «مخرب» و «استعماری» توصیف کرد و گفت که این سفارتخانه به نیابت از رژیم صهیونیستی در لبنان کار می‌کند و از این جهت است که مقاومت به طور جد در مقابل این تهدیدات ایستاده و در راستای افزایش توان و آمادگی خود برای مقابله با هر تهدید ممکنی تلاش می‌کند.

محورهای برنامه مقاومت لبنان

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، در بخش دیگری از مصاحبه خود به بیان محورهای اقدامات این جنبش و برنامه‌هایش پرداخت و گفت: «ما در حزب‌الله در دو محور کار می‌کنیم: محور مقاومت و حمایت از کشور و دفاع از ایده‌ای که قبول نمی‌کند تابع اسرائیل و آمریکا باشیم و همزمان نیز در آمادگی کامل برای مقابله با هر تهدید و تجاوزی هستیم و اسرائیل می‌داند که تجاوز به لبنان بسیار پر هزینه است، چرا که مقاومت آماده است و منتظر کسی نیست تا به دشمن پاسخ دهد.»

او محور دوم برنامه‌های حزب‌الله را خدمت به مردم از طریق حضور در پارلمان و دولت و مؤسسات مختلف و همچنین حضور میدانی در قالب مؤسسات اجتماعی، فرهنگی و بهداشتی ذکر کرد و گفت که همه این‌ها در راستای عمل به وظیفه در قبال مردم است. شیخ نعیم قاسم تأکید کرد که در آستانه انتخابات منتظر خواسته مردم هستیم و حزب‌الله نگرانی از بابت انتخابات ندارد.

این مقام ارشد حزب‌الله در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع سازش برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: «متأسفانه برخی حاکمان دولت‌های عربی جز به اینکه چه میزان از ادامه حکمرانی شان مانده، به چیز دیگری فکر نمی‌کنند، حتی اگر قیمتش سرافکندگی مردم و شناسایی رژیم اسرائیل و عدول از آرمان فلسطین باشد.»

او افزود: «آن‌ها به ادامه حکمرانی خود و تسلط بر مردمشان فکر می‌کنند و این همراستا با طرح و پروژه آمریکایی - اسرائیلی است و اسرائیل می‌خواهد در این منطقه به دور از درگیری و مقاومت دیگران باشد. از این رو برای همراهی حکام برخی کشورهای عربی به آن‌ها ضمانت‌هایی برای اینکه جایگاه و قدرتشان حفظ خواهد شد، داده می‌شود. بنابراین هر مقدار رسوایی امنیتی و نظامی در رژیم صهیونیستی باشد، برای حاکمانی که رسوایی آن‌ها روزنامه و مجلات را پر کرده، مهم نیست و چه بسا رسوایی این حکام بیش از صهیونیست‌ها باشد.»

حزب‌الله نگرانی از بابت انتخابات ندارد.

نعیم قاسم تأکید کرد که مقامات دولت‌های سازشگر صرفا به منافع خاص خود می‌اندیشند که البته به زودی خواهند فهمید که این منافع هرگز محقق نخواهد شد و آینده برای آن‌ها نیست و ظلم و انحراف و اشغالگری و تجاوز با وجود بیداری بزرگ در منطقه و وجود مقاومت هیچ امیدی نخواهد داشت.

معاون سید حسن نصرالله در ادامه به استراتژی و راهبرد مقاومت لبنان برای مقابله با توطئه‌های آمریکا چه به طور مستقیم و چه از طریق مزدورانش اشاره کرد و گفت: «استراتژی مقاومت همان ادامه راه مقاومت و ادامه آماده‌باش در همه عرصه‌ها، چه فرهنگی، سیاسی، نظامی، عقیدنی، مالی، اقتصادی و اجتماعی است. چرا که مقاومت فقط مقابله نظامی نیست بلکه یک روند و عمل متکامل است. ما این اقدامات را انجام می‌دهیم و خطوط اجرایی خود را با هم‌پیمانانمان ترسیم می‌کنیم.»

شیخ نعیم قاسم در ادامه از شهدای مقاومت لبنان سخن گفت و افزود: «حزب‌الله شهدای پاکی در سطوح بسیار بالا از جمله شهید عباس موسوی و شهید راغب حرب، شهید عماد مغنیه، شهید مصطفی بدرالدین و دیگر فرماندهان شهید از برادران مجاهد در مکان‌های مختلف، تقدیم کرده است.»

او در پایان تصریح کرد که حضور و تأثیر مقاومت ادامه خواهد داشت و حزب‌الله در میدان به هر قیمتی که شده باقی خواهد ماند و امیدش به سخن خداوند متعال است که فرمود: یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللهَ یَنْصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ"./۹۸۸/

منبع: فارس
ارسال نظرات