۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۷۰۲۳۰۹
سرپرست ستاد هوشمند سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:

بزودی نقشه توسعه فناوری هوش مصنوعی را به تصویب می رسانیم

بزودی نقشه توسعه فناوری هوش مصنوعی را به تصویب می رسانیم
ما خودمان را موظف کردیم که ظرف شش ماه نقشه راه عملیاتی توسعه فناوری هوش مصنوعی را دوباره تدوین و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برسانیم.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، دکتر حسین ملازاده سرپرست ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در چهارمین نشست فراخوان بررسی نقشه راه حوزه هوش مصنوعی که روز پنجشنبه در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به این که بحث هوش مصنوعی بحث دیروز و امروز نیست ابراز داشت: بحث از هوش مصنوعی چیزی است که در سطح دنیا و سطح کشور مطرح شده است و من نیز از سال 1393 و بعد از فارغ التحصیلی اولویت اصلی خود را هوش مصنوعی قرار دادم.

سرپرست ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: ما با جاهای مختلف صحبت کردیم و به هیچ عنوان با نگاه کسب و کاری تجاری به هوش مصنوعی نیست؛ بلکه بحث این است که هوش مصنوعی ظرفیتی دارد که برای حکمرانی و ایجاد اقتدار برای نظام های مختلف مناسب است.

دکتر ملازاده با اشاره به برنامه کشورهای بزرگ و نظام‌های مختلف در حوزه هوش مصنوعی ابراز داشت: جمهوری اسلامی اگر می‌خواهد در این زمینه پیشرفت داشته باشد و به تمدن نوین مورد انتظار رهبر معظم انقلاب برسد، باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای در این حوزه انجام دهد.

وی با اشاره به اطلاع مسئولین از این طرح و اهمیت هوش مصنوعی در کشور اظهار داشت: ما باتوجه به طرحی که در این زمینه داشتیم، با اکثر مقامات کشوری و لشکری صحبت کردیم ولی همه، علی رغم اعتراف به مهم بودن این حوزه اما حمایت خاصی در این زمینه از ما نکردند.

سرپرست ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن اشاره به ظرفیت هایی که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سطح حاکمیت دارد ابراز داشت: ما با توجه به این ظرفیت از سه سال پیش هوش مصنوعی را پیگیری کردیم و به صورت جدی گزارشات آن را برای شورای عالی انقلاب فرهنگی، امنیت ملی، فضای مجازی و مراکز دیگر ارسال کردیم.

دکتر ملازاده در ادامه افزود: ما خودمان را موظف کرده ایم که ظرف شش ماه نقشه راه عملیاتی توسعه فناوری هوش مصنوعی را دوباره تدوین و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برسانیم.

وی در پایان ابراز داشت: ما سعی داریم به مسئله تمرکز و وحدت فرماندهی حوزه هوش مصنوعی وجاهت قانونی دهیم.

ارسال نظرات