۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۷۰۲۳۴۹
امام جمعه قم تاکید کرد؛

ضرورت همسویی با رهبری در جهاد تبیین/ پرهیز دولت از ساختارهای قدیمی برای حل مشکلات

ضرورت همسویی با رهبری در جهاد تبیین/ پرهیز دولت از ساختارهای قدیمی برای حل مشکلات
آیت الله سعیدی باورمندی به نصرت الهی در جهاد تبیین را یک ضرورت دانست و گفت: در جهاد تبیین باید زاویه دید ما با زاویه دید امام جامعه هماهنگ و همسو باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم در نماز عبادی سیاسی این هفته قم با اشاره به عوامل ماندگاری اسلام گفت: تنها عامل مهم برای بقای دین اسلام حرکت جهاد گونه با مال و جان است، اسلام در حقیقت خودش یک امر فطری، وجدانی و همه کس فهم است تاکنون مانده و پس از این هم خواهند ماند و براثر مجاهدت مجاهدگران ماندگار خواهد شد. 

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) ضمن دعوت خود و دیگران به تقوای الهی اظهار کرد: اگر کسی زبانش آزاد است هرچه می خواهد می گوید و چشمش آزاد و هر چه می خواهد می بیند، اینچنین انسانی دچار نقص است، پیامبر فرمودند «خدا رحمت کند بنده ای که از پروردگار خودش چنان که باید شرم و حیا می کند».

وی با اشاره به ایام ماه رجب و تبریک اعیاد رجبیه عنوان کرد: امام جواد (ع) به ما درس بزرگی دادند، در هنگامی که در مقابل قدرت های منافق و ریا قرار بگیرید باید همت کنید و هوشیاری مردم در مقابل این گروه ها برانگیزید.

نماینده ولی فقیه در استان قم میلاد امام علی (ع) درون کعبه را حادثه بسیار مهمی برشمرد و ابراز کرد: چنین حادثه ای نه قبل از آن سابقه داشته و نه بعد از آن تکرا خواهد شد، راز و رمز این ولادت را خدا می داند و ما همین قدر می دانیم که قلب تپنده کعبه و خدا شرط اصلی توحید را ولایت و امامت حضرت علی بن ابیطالب (ع) قرار داد.

امام جمعه قم مراسم اعتکاف را یکی از سنت های حسنه دانست و بیان کرد: اعتکاف زمان مخصوصی ندارد اما در روایات بهترین زمان آن را ماه مبارک رمضان بخصوص دهه سوم ماه مبارک رمضان توصیف کرده است، ان شاءالله با راهنمایی دست اندرکاران این سنت حسنه در مناطقی که شرایط کرونایی اجازه دهد، برگزار خواهد شد.

آیت الله سعیدی ضمن تبریک یوم الله 22 بهمن تصریح کرد: در 22 بهمن 1357 انقلاب اسلامی ساختار قدرت در دنیا را بهم ریخت، نظام سلطه را فرو پاشید و نشان داد که می شود سلطه گر نبود و زیر سلطه هم نرفت.

وی افزود: حضور ایران میان 15 کشور برتر دنیا با همه تهدیدها، تحریم ها و برخی بی تدبیری ها نشان داده است انقلاب اسلامی کارآمد بوده است.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه در دهه فجر امسال انقلاب 44 ساله شده است، خاطرنشان کرد: انقلاب این همه دستاورد را در سایه ایمان به خدا، ولایتمداری، خودباوری، اعتماد به نفس و جرات به ملت هدیه کرد، متقابلاً دشمنان ما هم از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب به دنبال فروپاشی این نظام مقدس اسلامی بودند و هستند.

وی با اشاره به اینکه دشمن از طریق سیاه نمایی و بزرگ نمایی مشکلات به دنبال مایوس کردن مردم از انقلاب است، اظهار کرد: دشمن می خواهد حکومت اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد، به همین جهت رهبر عظیم الشان انقلاب همگان را برای این جنگ نرم دشمن به جهاد تبیین فرا خواندند.

امام جمعه قم با تاکید بر اهمیت جهاد تبیین تصریح کرد: جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است، برای اطاعت امر رهبر انقلاب آنچکه مهم است عرصه جهاد را تشخیص دهیم و بدانیم در هر زمانی در چه عرصه ای باید جهاد کرد.

آیت الله سعیدی تهاجم دشمن را تهاجم ترکیبی دانست و گفت: در تهاجم دشمن جنبه اقتصادی، سیاسی، امنیتی، رسانه ای، دیپلماسی و فرهنگی یافت می شود، بنابراین ما هم باید ترکیبی و دفاع همه جانبه داشته باشیم.

وی جهاد تبیین را دارای الزاماتی دانست و اظهار کرد: اولاً باید بدانیم اساس برنامه دشمن در میان ما شبهه افکنی و ابهام آفرینی است پس اساس کار ما هم باید بصیرت افزایی و روشن گری باشد، دوماً باید مراقب باشیم در زمین دشمن و به نفع دشمن بازی نکنیم، رعایت این نکته برای همه خصوصاً مدیران و مسئولان ما ضرورت دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قم افزود: سوماً ما باید سنگر مواجهه با دشمن را درست انتخاب کنیم یعنی عالمانه، محققنانه، کارشناسانه و مستند باشد، صرفاً هیجانی و عصبی نباشد، در جهاد تبیین باید زاویه دید ما با زاویه دید امام و رهبر جامعه هماهنگ و همسو باشد.

وی با بیان اینکه در جهاد تبیین باید در بیان دستاوردها و تحول آفرین قوی، محکم و مستند وارد شد، عنوان کرد: واکسیناسیون عمومی، افزایش فروش نفت، استفاده از ظرفیت اقتصادی همسایگان، ایجاد روابط متوازن با همۀ کشورها، عضویت در پیمانهای اقتصادی شانگهای و پیگیری قراردادهای 20 و 25 ساله روسیه و چین بخش هایی از اقدامات تحول آفرین بوده است.

آیت الله سعیدی باورمندی به نصرت الهی در جهاد تبیین برای جبهه حق را یک ضرورت برشمرد و خاطرنشان کرد: باور به اینکه نظام اسلامی با نفس برحق امام راحل و خلف صالح ایشان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای و آبیاری این شجره طیبه با خون هزاران شهید حاصل شده، از ضروریات جهاد تبیین است.

وی ادامه داد: در حوزه محتوایی باید عظمت انقلاب اسلامی که بدون اتکاء به قدرت های جهانی اتفاق افتاده را باید تبیین کرد و گفت که انقلاب اسلامی ایران فقط به خدا تکیه کرده و از ولی فقیه زمان پیروی می کند.

امام جمعه قم با اشاره به اعتراف قدرت های بزرگ به اقتدار و عزت ایران ابراز کرد: قدرت هایی بزرگی که به دنبال براندازی نظام انقلاب اسلامی بودند به صراحت اعلام می کنند که برای براندازی نظام جمهوری اسلامی شکست مفتضحانه ای خورده اند.

آیت الله سعیدی حل مسائل اقتصادی را در گوش سپردن به راهنمایی های مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: ایشان برای رفع مسائل اقتصادی کشور چندین سال است که درباره سیاست های اصل 44 قانون اساسی و برای مردمی کردن اقتصاد کشور راه حل ارائه کرده اند، حقیقت آن است که راه نجات کشور خصوصی سازی اقتصاد کشور با محوریت مردم است.

وی ادامه داد: دولت کارهای خوبی را شروع کرده ولی اینها ناکافی است و باید جدی تر این مطالبه رهبری را اجرایی کنند، دولت نباید براساس ساختارهای قدیم وارد حل مشکلات اقتصادی کشور شود، این ساختارها مکرر تجربه شده و با شکست مواجه شده اند.

امام جمعه قم در پایان با اشاره به اقتصاد مردمی ابراز کرد: دولت باید برای اجرایی شدن اقتصاد مردمی به مردم کمک کند، عوامل و ابزار لازم را فراهم و در اختیار مردم بگذارد، مردمی بودن اقتصاد به معنای حذف دولت از اقتصاد نیست بلکه دولت با اجرایی کردن آنچه گفته شد و پشتیبانی از مردم بزرگترین خدمت را به اقتصاد مردمی کشور انجام می دهد.

ارسال نظرات