۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۷۰۲۴۲۸
رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری مطرح کرد؛

عدالت و جمهوریت؛ گفتمان دولت سیزدهم

عدالت و جمهوریت؛ گفتمان دولت سیزدهم
خیاطیان گفت: عدالت و جمهوریت که برگرفته از مبانی بنیادی و شعارهای اصیل انقلابی است، امروز به عنوان گفتمان دولت سیزدهم تصویر سازی شده و براساس آن حرکت می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمد صادق خیاطیان رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری پیش از ظهر امروز در مراسم سومین سالگرد صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که به همت موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: معنی جهاد از نظر اغلب لغت شناسان و صاحبان لغت به کار بستن تمام توان و نیرو است.

وی افزود: غالباً جهاد به معنای قدرت و جنگ نرم افزار گونه تعبیر شده است و این مساله در تبیین موضوع جهاد بسیار مهم است که رویکرد ما رویکرد فرهنگی است.

خیاطیان جهاد تبیین را تلاش مستمر و بکار بستن تمام نیرو برای بیان حقایق و آرمان های والای انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: ما در جهاد تبیین به دنبال این نوع تعریف هستیم که جهاد یعنی بکار بستن تمام نیرو و باید تمام نیرو را بکار ببندیم که واقعیت های جمهوری اسلامی را به خوبی بیان کنیم.

رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری بیانیه گام دوم را بیانیه تبیینی برشمرد و تصریح کرد: تبیین شرایط قبل از انقلاب و شکل گیری انقلاب اسلامی، تبیین شعارهای انقلاب، تبیین دستاوردهای انقلاب و افق آینده انقلاب در این بیانیه بیان و تبیین شده است.

وی با اشاره به رتبه های بالای علمی در دنیا پس از انقلاب عنوان کرد: باید واقعیت های انقلاب را بیان کرد، این آمار و ارقام ها را ما نمی گوییم بلکه مراکز آمار جهانی رشد علمی ایران اسلامی را بیان کرده اند.

خیاطیان افزود: این جلسه مقدمه راه است و باید گفتمان سازی برای این بیانیه در حوزه نخبگانی صورت بگیرد، ساعت و روزها می توان در رابطه با این بیانیه صحبت کرد.

وی با اشاره به گفتمان دولت سیزدهم گفت: عدالت و جمهوریت که برگرفته از مبانی بنیادی و شعارهای اصیل انقلابی است، امروز به عنوان گفتمان دولت سیزدهم تصویر سازی شده و براساس آن حرکت می شود.

رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری با توجه به تصویر سازی دشمن خاطرنشان کرد: دشمن با تصویر سازی های نادرست به دنبال این است که دستاوردها و موفقیت های دولت را به عنوان ضعف به مردم نشان دهد که باید جهاد تبیین صورت بگیرد.

خیاطیان در پایان ابراز کرد: مردمی بودن یکی از ویژگی های مهم جهاد تبیین است و حضور نخبگان امروز بسیار حائز اهمیت است و هرچقدر بتوانیم نخبگان را وارد این فضا بکنیم تاثیرگذاری بیشتر خواهد داشت.

ارسال نظرات