۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۷۰۲۵۳۴

بایدن هرگز با افغانستان دوست نبود

بایدن هرگز با افغانستان دوست نبود
مشاور اسبق امنیت ملی افغانستان گفت: بایدن هرگز با افغانستان دوست نبود و حالا افغان‌ها مجبور هستند تاوان سیاست‌های نادرست آمریکا را بپردازند.

به گزارش خبرگزاری رسا، «رنگین دادفر سپنتا» در واکنش به مصادره ۳.۵ میلیارد دالر از دارا‌هایی های بلوکه شده افغانستان توسط آمریکا گفت از اینکه گاهی دولت آمریکا را «دوست و متحد» افغانستان تلقی کرده، در برابر مردم و تاریخ کشورش احساس گناه می‌کند.

مشاور اسبق امنیت ملی افغانستان ابراز امیدواری کرده است که مردم افغانستان او را ببخشند.

مشاور اسبق امنیت ملی افغانستان همچنین گفته است که آمریکا با تصرف این ذخایر، بار دیگر مردم افغانستان را مجازات می‌کند.

او گفت: بایدن هرگز با افغانستان دوست نبود و حالا افغان‌ها مجبور هستند تاوان سیاست‌های نادرست ایالات متحده را بپردازند.

سپنتا گفت: اسامه بن لادن، رهبر القاعده نیز حمایت گسترده آمریکا را با خود داشت. آمریکا به نام «مبارزه با تروریسم» در بیست سال گذشته در افغانستان جنگی را بر افروخت که هزاران زن، کودک و غیرنظامی جان خود را در آن از دست دادند. ما در گذشته فکر می‌کردیم جنگ آمریکا در افغانستان، مبارزه با تروریسم است اما آمریکا با ۳۶ میلیارد دالر از پاکستان حمایت کرد و بن لادن در پاکستان زندگی می‌کرد.

قابل ذکر است که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا در یک فرمان اجرایی از ۳.۵ میلیارد دالر از دارا‌هایی های بلوکه شده افغانستان را به خانواده‌های قربانیان حملات یازدهم سپتامبر و ۳.۵ میلیارد دیگر را به یک صندوق امانی برای کمک به افغانستان اختصاص داده است.

تصمیم اخیر آمریکا درباره دارا‌هایی افغانستان، واکنش‌های متعددی را در پی داشته است.

انتهای پیام/م

ارسال نظرات