۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۷۰۲۵۷۹
امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب:

هجمه های رسانه ای شدیدی علیه نظام اسلامی در جریان است

هجمه های رسانه ای شدیدی علیه نظام اسلامی در جریان است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام زمانی موسوی گفت: حوزویان و روحانیون به نوعی یک رسانه قدرتمند علیه شبکه رسانه ای آمریکایی ـ صهیونیستی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سیدروح الله زمانی موسوی امروز در نشستی با طلاب و حوزویان شهرستان اسلام آبادغرب که با موضوع رسانه و فضای مجازی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از قدرتمندترین ابزارهایی که تحولات بسیار مهمی در دنیا به وجود می آورد، رسانه و فضای مجازی است.

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: امروز رسانه در عمل نشان داده است که قدرت تاثیرپذیری آن بسیار قوی تر از هر جنگ نظامی است و در مقابل تاثیرات آن بیشتر از نبرد ارتش ها و تسلیحات ماندگاری دارد.

این استاد حوزه ادامه داد: بنابراین در جهان امروز رسانه نقش ارتش یک کشور یا یک جریان را بازی می کند، لذا هر کشوری که در بحث قدرت رسانه ای دست برتر را داشته باشد سریعتر به برنامه ها و چشم اندازهای خود می رسد و نیز می تواند با ابزار رسانه نیات خود فارغ از مشروع یا نامشروع بودن را به کرسی بنشاند.

حجت الاسلام زمانی موسوی با اشاره به اینکه امروز هجمه های رسانه ای شدیدی علیه این نظام اسلامی در جریان است، گفت: در دهه های اخیر قدرت تدافعی و نظامی ایران اسلامی راه را بر هر تهدید نظامی بسته است، بنابراین دشمن از جبهه رسانه و فضای مجازی این تقابل را دنبال می کند.

وی تصریح کرد: دشمنان انقلاب و نظام با هزینه های میلیارد دلاری بسیاری از رسانه ها را برای تخریب و تحریف ماهیت این نظام اسلامی به کار گرفته اند که این یک را می توان یک جنگ تمام عیار استکبار علیه ایران اسلامی دانست.

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب عنوان کرد: حال باید به دنبال تقابل و ایستادگی در برابر این حجم از جنگ رسانه ای و تهاجم فرهنگی دشمنان باشیم، هر روزی که در این موضوع تعلل کنیم به نوعی یک فرصت سازی برای دشمنان انقلاب ایجاد کرده ایم، بنابراین می طلبد که فضای رسانه ای و مجازی را با دقت کامل رصد، مدیریت و حتی رهبری کنیم.

حجت الاسلام زمانی موسوی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: البته باید گفت که ابزار رسانه را نمی توان تنها در قالب روزنامه، فضای مجازی، سایت، شبکه ماهواره و... خلاصه کرد، بلکه در عصر کنونی رسانه به هر عاملی گفته می شود که نقش انتقال دهنده مفاهیم و باورها را دارد، حال این رسانه می تواند یک جلسه باشد، یا یک منبر، در هر صورت رسانه یک کار را انجام می دهد و آن انتقال مفاهیم است.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه بهترین دفاع در مقابل جنگ تمام عیار رسانه ای دشمنان، مهندسی معکوس در این حوزه است، گفت: باید هر آنچه که امروز دشمنان به عنوان تکنولوژی رسانه ای علیه کشورهای مستقل همانند ایران به کار می برند، تغییر ماهیت داده شود و علیه خود به وجود آورندگان آن استفاده شود، باید از همان ابزاری که دشمن برای تخریب داشته های ما بهره می برد ما نیز از آن همان ابزار علیه دشمنان اسلام و انقلاب استفاده کنیم.

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب خاطرنشان کرد: روحانیون، طلاب، مبلغان دینی و... همگی به نوعی یک رسانه قدرتمند علیه شبکه رسانه ای آمریکایی ـ صهیونیستی هستند و این یک پتانسیل بزرگ است که باید به خوبی آن را مدیریت کنیم./1400/پ210/

ارسال نظرات