۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۷۰۲۶۳۷
مسؤول نمایندگی ولی فقیه سپاه الیگودرز:

الگوبرداری از سیره حضرت علی نیاز جامعه است

الگوبرداری از سیره حضرت علی نیاز جامعه است
لرستان- حجت الاسلام لرستانی با بیان اینکه امام علی(ع) اسوه بزرگ شیعیان است، گفت: ‍ الگوبرداری از سیره حضرت علی نیاز جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام علی لرستانی، در مراسمی که به مناسبت میلاد امام علی(ع) در سپاه الیگودرز برگزار شد، با تبریک میلاد امام علی(ع) و روز پدر گفت: چه ارزشی و مقامی از این بالاتر که فردی در رتبه امانت داری خدا قرار بگیرد و فرزندان را که امانت خداوند هستند، رشد و پرورش دهد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه سپاه الیگودرز افزود: مقام پدر، مقام مشارکت فعال در تعیین سرنوشت جامعه است و اگر خیر و صلاحی نصیب امت و جامعه ای می شود، به آن علت است که پدرانی در امر تربیت، تلاش هایی هدفدار انجام داده اند و نسلی شایسته و پاک پرورانده اند.

وی بیان کرد: امام علی(ع) در زمینه دل‌بستگی به خانواده، حفظ و حراست از بستگان و رسیدگی به آنان، اهتمام به صله‌رحم و استوار ساختن پیوند خویشاوندی پیشتاز بوده‌اند.

حجت الاسلام لرستانی الگوبرداری از امیرالمومنین(ع) را ضرورت جامعه امروز دانست و خاطرنشان کرد: امام علی(ع) در برخورد با هم نوعان و خانواده خویش بهترین الگوی جامعه امروز هستند که با مطالعه تاریخ و نهج‌البلاغه می‌توانیم به این مهم پی ببریم.

وی ادامه داد: حضرت علی(ع) یاور مستمندان بودند و همچون پدری دلسوز برای کودکان بی سرپرست غذا مهیا می‌کردند.

حجت‌الاسلام لرستانی بر ضرورت الگوبرداری از امام علی(ع) تاکید کرد و گفت: امام علی(ع) اسوه بزرگ شیعیان است، روز ولادت مولود کعبه، روزی بسیار مهم محسوب می‌شود چرا که یادآور الگوی مناسب زندگی پدرانه است./9451/پ210/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات