۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۷۰۲۶۵۰
استاد حوزه علمیه خواهران:

عقلانیت و عاطفه دو بال جهاد تبیین

عقلانیت و عاطفه دو بال جهاد تبیین
خانم سالک گفت: در جهاد تبیین از عقلانیت و عاطفه نباید غافل شد، اگر چه در واژه جهاد خشونت خوابیده است اما تبیین به این معنا است که باید با همدلی و عاطفانه برخورد کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، خانم سالک استاد حوزه علمیه خواهران، در نشست «جهاد تبیین، رسالت بانوان انقلابی» که خبرگزاری رسا برگزار شد، گفت: تلاشی را می توان به عنوان جهاد دانست که دشمن را هدف قرار بگیرد.

وی با اشاره به جهاد تبیین افزود: فرمان جهاد یعنی یک امر فوری است، از واژه جهاد و به قرینه اینکه رهبری فرمودند در جنگ تمام عیار هستیم، قید فوریت استخراج می شود.

سالک با اشاره به جنگ شناختی و ترکیبی دشمن اظهار کرد: هر انسانی سه لایه شخصیتی بینش، گرایش و کنش را دارد، بینش ها، گرایش ها را شکل می دهد و سپس به لایه کنش و رفتار انسان ها می رسد، دشمن سرمنشاء را یعنی بینش ها را نشانه رفته است.

وی اخلاق در جهاد تبیین را از ضروریات برشمرد و خاطرنشان کرد: انگیزه جهاد تبیین نباید به ما این اجازه را بدهد به هر شیوه و روشی اقدام کنیم بلکه در امر به معروف، نهی از منکر و جهاد تبیینی بدون شک باید اخلاق را مدنظر قرار داد.

پژوهشگر عرصه خانواده با اشاره به عقلانیت گفت: در جهاد تبیین از عقلانیت و عاطفه نباید غافل شد، اگر چه در واژه جهاد خشونت خوابیده است اما وقتی کلمه تبیین قرین آن می شود به این معنا است که باید با همدلی و عاطفانه برخورد کرد.

سالک اتاق فکر را در راستای سازماندهی هسته اصلی جبهه جهاد تبیین را لازم و اساسی دانست و ابراز کرد: برخی حوزه های جهاد تبیین مختص حوزه علمیه خواهران است و آقایان نمی توانند به خوبی و ظرافت بانوان و خواهران طلبه انجام دهند، به همین خاطر باید هسته اصلی در قالب یک تیم منسجم و با شناخت گروه هدف تشکیل شود.

ارسال نظرات