۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۰
کد خبر: ۷۰۲۷۲۲

هیچ چیزی از فروپاشی اسرائیل جلوگیری نمی‌کند

هیچ چیزی از فروپاشی اسرائیل جلوگیری نمی‌کند
دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت سالروز شهادت فرماندهان مقاومت بر حفاظت از هویت این کشور با جهاد و شهادت تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، سید حسن نصرالله گفت: زمانی که مقاومت تاسیس شد لبنان در مقابل یک خطر بزرگ بود، زیرا دشمن صهیونیستی می‌خواست سرزمین ما را اشغال کند و فرماندهان مقاومت با جهاد و شهادت خود مانع از آن شدند.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: مسئله ما مسئله هویت است، هویت عربی ما در معرض تهدید است، زیرا می‌خواهند ما را به اسرائیل الحاق کنند. مقابل این تهدید هویتی یک تاریخ قرار دارد، تاریخ مقاومت که در مقابل پروژه صهیونیستی_آمریکایی در لبنان به صورت همه جانبه ایستاده است. مقاومت همان چیزی است که هویت لبنان را با خون و جهاد حفظ کرد و در راه جهادی که از ۴۰ سال پیش آغاز شده و به برکت خون شهدا ادامه یافت، خواهد ماند.

نصرالله: افول اسرائیل از سال ۱۹۸۵ آغاز شد

سید حسن نصرالله گفت: افول اسرائیل از سال ۱۹۸۵ که مقاومت در لبنان ظهور کرد، شروع شد وقتی که مجبور شد از مناطق لبنانی عقب نشینی کند در سال ۲۰۰۰ «اسرائیل بزرگ» از بین رفت و نتوانست به نیل و فرات برسد؛ بنابراین اسرائیل در مسیر نابودی و فروپاشی قرار دارد الان و فقط مسئله وقت است. برخی مردم در این شک دارند، ولی در طول چند سال گذشته تغییرات بزرگی در منطقه اتفاق افتاده که همه این‌ها را نشان می‌دهد.

او اعلام کرد: در سال ۲۰۲۰ وزیر داخلی اسرائیل، رئیس موساد و پژوهشگران این رژیم اعلام کردند سه تهدید اسرائیل را در معرض خطر قرار داده نخست ایران منظورشان ایران هسته‌ای بود. دوم محور مقاومت و پهپاد‌ها و موشک‌های آن و سوم شکاف‌های اجتماعی و داخلی خود اسرائیل است. رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی هشدار داد که شکاف در بافت اجتماعی اسرائیل خطرناک‌تر از ایران و محور مقاومت است. او گفت این گسستگی اجتماعی مردم را نگران کرده است. نخست وزیر وقت اسرائیل نیز در این خصوص اعلام کرد تاریخ ثابت کرده ملت یهود بیش از ۸۰ سال در هیچ زمانی دوام نیاورده است.

نصرالله: هیچ چیزی از فروپاشی اسرائیل جلوگیری نمی‌کند

دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد: همه صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند با پول تاریخ این فروپاشی را عقب بیاندازند. یکی از ژنرال‌های صهیونیست نیز تایید کرد که اسرائیل نفس‌های آخر خود را می‌کشد.

او گفت: نویسندگان این رژیم می‌گویند اسرائیل بزرگترین خطر برای یهود است. اسرائیل رو به نابودی است و نه دیوارهایشان، نه گنبدآهین و نه بمب‌های اتم نمی‌توانند مقابل فروپاشی این رژیم را بگیرند.

نصر الله اعلام کرد: مهاجرت معکوس در این رژیم افزایش پیدا کرده و نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ۴۰ درصد اسرائیلی می‌خواهند اراضی اشغالی را ترک کنند. بسیاری از خانواده‌های یهودی از فرزندانشان خواسته اند به سفارت‌های خارجی رفته و تابعیت آنان را بگیرند. این‌ها درحالی است که آمریکا میلیون‌ها دلار به این رژیم کمک می‌کنند. فساد، بیکاری، جنایات‌های موجود در جامعه رژیم صهیونیستی اسرائیل را داخل یک باتلاق قرار داده است.

او اعلام کرد: بی اعتمادی به ارتش و شکاف‌های موجود بیت افسران و نهاد‌های این رژیم این رژیم را در بحران قرار داده است. گانتس ادعا می‌کرد به لبنان می‌خواهد کمک کنند درحالی این رژیم خودش به کمک نیاز دارد.

نصرالله: ایران حامی ماست و از آن تشکر می‌کنیم

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: از جمله اهدافی که دشمن در بمباران سوریه دارد این است که مهمات به لبنان نرسد. زیرا نمی‌خواهند لبنان قدرت داشته باشد. ایران حامی ماست و ما از آن تشکر می‌کنیم.

او با اشاره به اینکه مردم فلسطین با مقاومت در مقابل جنایات اسرائیل ایستاده‌اند، گفت: در طول سال‌ها به این نتیجه رسیدیم که مقاومت تنها چشم انداز است. مطمئن باشید که هرچی که در لبنان است اعم از اختلافات و مشکلات بالاخره از بین می‌رود. مقاومت درحال مقابله دائمی با دشمن است، اما مردم متوجه نمی‌شوند، زیرا این اتفاقات سری می‌افتد.

نصرالله: تهدید‌های دشمن را به فرصت ارتقای موشک و پهپادهایمان تبدیل کردیم

سید حسن نصرالله گفت: من نمی‌خواهم اسرار فاش کنم، اما باید بگویم معرکه‌ای که اسرائیل به راه انداخته به اسم «میان جنگی»، تبدیل تهدید به فرصت است که حتی رهبر انقلاب ایران نیز آن را تایید کرده است. بر همین اساس ما توانستیم هزاران موشک خود را به موشک نقطه زن تبدیل کنیم. پهپاد‌ها خیلی مهم هستند در جنگ یمن هم قدرت آن را دیدیم. دشمن از ورود پهپاد به لبنان جلوگیری می‌کند، اما ما حالا توانایی ساخت پهپاد را داریم. جوانان لبنان و نیرو‌های مقاومت هوش یادگیری هر تکنولوژی را دارند.

او اعلام کرد: دشمن خیلی فشار آورده که این اقدامات را تعطیل کند، اما موفق نشد. اسرائیل مزدورانی دارد که دنبال پهپاد‌ها و مکان موشک‌هاست، اما ما به فضل خداوند، هوشیاری سربازان مقاومت و حماقت دشمن دو عملیات آنان را خنثی کردیم. در چند سال گذشته عملیات‌های پهپاد‌های جاسوسی دشمن خیلی کم شده به همین خاطر دشمن سعی دارد از مزدوران بهره ببرد. این بخاطر استفاده ما از سامانه دفاع هوایی است. مقاومت خودش را کامل می‌کند. امکانات خوبی داریم ما درحال حرکت رو به جلو هستیم.

نصرالله: باقی هستیم، حمایت می‌کنیم و می‌سازیم

سید حسن نصرالله درباره انتخابات این کشور گفت: «باقی هستیم، حمایت می‌کنیم و می‌سازیم» شعار انتخاباتی ماست و به این وعده ادامه خواهیم داد. از طریق معادله‌ای که اعلام کردیم از لبنان حمایت می‌کنیم. از ارتش لبنان از طرق کمی و کیفی حمایت می‌کنیم. به ارتش لبنان احترام می‌گذاریم و به آن اطمینان داریم. از ملت نیز حمایت می‌کنیم، زیرا باید نخبگان و مردم را در آغوش بگیریم تا بتوانند از خودشان، ناموسشان و وطنشان دفاع کنند.

او در واکنش به تلاش‌ها علیه حزب الله لبنان اعلام کرد: مسئولان، نویسندگان و پژوهشگران کنفرانس‌هایی در دبی و برخی از کشور‌ها برگزار کردندتا پشت مقاومت را خالی کنند حتی برخی از لبنانی‌ها در آن حضور داشتند، اما به نتیجه نرسید. به لحاظ اقتصادی به کشور فشار آوردند. فساد می‌کنند، اشتباه می‌کنند و میلیارد‌ها دلار را می‌خورند و آن را به گردن سلاح مقاومت می‌اندازند، این‌ها دروغ است. در دایره این هدف‌گیری‌ها انتخابات پارلمانی لبنان است تا این انتخابات به طوری پیش برود که نمایندگان علیه مقاومت باشند.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: برخی به ما تهمت می‌زنند که از هویت لبنان نیستیم، لبنان کشور آزادی‌هاست و کشور سرکوب نیست. ما از هویت لبنان دفاع می‌کنیم، هویت ما هویت عادی سازی روابط با اسرائیل نیست. هویت لبنانی هویت دفاع از یمن است هویت دفاع از کودکان و زنانی است که در این جنگ هستند. ما براساس قوانین عمل می‌کنیم. جمهوری اسلامی ایران جایگاه معنوی بالایی دارد و ما در قبال آن کوتاه نمی‌آییم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات