۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۷۰۲۷۵۶
حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد:

مهارت پاسخگویی باید به طلاب آموزش داده شود

مهارت پاسخگویی باید به طلاب آموزش داده شود
معاون آموزش حوزه گفت: طلبه‌ها عالم هستند، ولی علم تنها به درد نمی‌خورد، باید مهارت‌های مختلف را هم بیاموزند که یکی مهارت پاسخ گویی است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد در مراسم رونمایی از چهار اثر جدید مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات (حوزه‌های علمیه) که در این مرکز در قم برگزار شد، ضمن تسلیت وفات حضرت زینب(س)، گفت: لازم است در این هجوم شبهات همانند حضرت زینب(س) صبورانه بایستیم و مقاومت کنیم و این هجوم به دلیل مقاومت ما است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه افزود: خدا در قرآن فرموده «ای پیامبر(ص) کتاب را به تو نازل کرده‌ایم، تا تو مردم را از ظلمات و شبهات خارج کنی». لذا کار طلاب، روحانیون و این مرکز هم این است مردم را از ظلمت، تاریکی‌ها و شبهات به سمت نور هدایت می‌کنند. این همان کار انبیا الهی است و عمل بزرگی است.

وی بیان داشت: در بحث شبهات تکیه گاه ما قرآن است، چرا که کسی نمی‌تواند به قرآن خدشه وارد کند، چون محکم است. دشمنان حاضر به پذیرش حدیث و روایت نیستند، ولی نمی‌توانند قرآن را رد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد، گفت: وهابی‌ها پیاده نظام دشمنان می‌باشند و اینها مدعی هستند که قرآن را قبول دارند. لذا باید همه تکیه گاه ما در بحث پاسخ گویی به شبهات، قرآن باشد.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه، افزود: از قرآن استفاده می‌شود که مراد از جهاد کبیر، یک مصداقش پاسخ گویی به شبهه است. لذا شما مجاهدت‌ها در پیش دارید و باید در این عرصه هم قوی و نیرومند فعالیت کنید.

وی بیان داشت: امروز یکی از مسائلی که باید دقت کرد، تربیت طلاب در عرصه پاسخ گویی به شبهات است. مهارت پاسخ گویی را باید به آنها آموخت. طلبه‌ها عالم هستند، ولی علم تنها به درد نمی‌خورد، باید مهارت‌های مختلف را هم بیاموزند که یکی مهارت پاسخ گویی است.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد گفت: کارگروه‌های پودمانی برای مهارت افزایی به طلاب، راه اندازی شود. طلبه‌ها به مهارت نیاز دارند و این مسئله الان ضروری است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه افزود: مراکز تخصصی زیادی در حوزه وجود دارد و اینها هم باید در روش تعلیم پاسخ گویی و مهارت افزایی فعالیت کنند. وهابی‌ها عالم نیستند، ولی در بحث روش شناسی و مهارت افزایی فعالیت‌های خوبی کرده‌اند.

وی بیان داشت: اگر روش شناسی و مهارت افزایی در حوزه رونق پیدا کند، می‌توان در عرصه پاسخ گویی به شبهات آینده درخشانی برای حوزه تصور کرد. عرصه پاسخ گویی نیازمند پشتوانه مستقل از نظر نیرو است.

ارسال نظرات