۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۷۰۲۸۱۱
نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان:

منافع لبنان را قربانی سیاست آمریکا نخواهیم کرد

منافع لبنان را قربانی سیاست آمریکا نخواهیم کرد
شیخ دعموش مقام حزب الله اعلام کرد آمریکا در لبنان با برخی پیشنهاد‌ها و از طریق سیاست باج خواهی در تلاش برای سلب حقوق ما به نفع تل آویو است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ دعموش نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: آمریکا به تلاش خود برای تحمیل سلطه بر لبنان از طریق دخالت مستقیم در انتخابات پارلمانی لبنان ادامه می‌دهد و با تحمیل ائتلاف ها، نامزد‌ها و هزینه پول‌های گزاف در فرایند برگزاری انتخابات، در تلاش برای تغییر معادلات و رسیدن به اهداف سیاسی اش در ارتباط با مقاومت، سلب منابع و ثروت‌های لبنان و تامین امنیت رژیم صهیونیستی است.

به نقل از پایگاه خبری العهد، شیخ علی دعموش گفت: هیچ یک از این اهداف مورد نظر آمریکا محقق نخواهد شد چرا که نتایج انتخابات لبنان هر چه باشد، نمی‌تواند توازن فعلی حاکم در کشور را تغییر دهد، چون لبنان بر اساس اجماع و توافق میان مردم آن و مبتنی بر مجموعه‌ای از اصول ملی اداره می‌شود که نمی‌توان آن‌ها را کنار گذاشت.

به گفته این مقام حزب الله، تداوم حمله و هدف قرار دادن مقاومت از جانب آمریکا، عربستان و امارات و ادامه تحریم‌های واشنگتن علیه لبنان نشان از خصومت و تجاوزگری واشنگتن و ریاض علیه این کشور و کشور‌ها و ملت‌های منطقه است. امری که مردود است و هرگز قابل قبول نیست.

رئیس جمهور لبنان با امضای دستوری از هیئت‌های برگزاری انتخابات درخواست کرد انتخابات مجلس نمایندگان را برای افراد مقیم در ۱۵ مه و برای کارمندان شرکت کننده در روند برگزاری انتخابات در ۱۲ مه و در ۶ و ۸ ماه مه برای افراد غیر مقیم در خاک لبنان برگزار کنند./۹۸۸/

ارسال نظرات