۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۷۰۲۱۸۲
عالم لبنانی:

گسترش روحیه مقاومت مهمترین ارمغان انقلاب اسلامی است

گسترش روحیه مقاومت مهمترین ارمغان انقلاب اسلامی است
شیخ حسان عبدالله در سخنانی به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گسترش روحیه مقاومت و قیام مستضعفان را مهمترین ارمغان انقلاب اسلامی در منطقه دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ «حسان عبدالله» رئیس هیات مدیره «تجمع علمای مسلمان» در لبنان در سخنانی به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گسترش روحیه مقاومت و قیام مستضعفان را مهمترین ارمغان انقلاب اسلامی در منطقه دانست.

سیر انقلاب اسلامی ایران را پس از ۴۳ سال از پیروزی انقلاب تاکنون از نظر دستاوردهای آن چگونه ارزیابی می کنید؟

حسان عبدالله: استواری چهل و سه سال انقلاب اسلامی ایران با وجود همه شرایط سختی که پشت گذاشت، ستودنی است. ایران علی رغم توطئه‌های قدرت‌های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و وجود گروه‌های انحرافی مانند گروهک منافقین برای ضربه زدن به ثبات داخلی و تحمیل جنگ ویرانگر عراق علیه ایران در دوران صدام معدوم و محاصره اقتصادی آمریکا، اکنون قدرتمندتر از گذشته است.

ایران امروز به معنای واقعی کلمه یک کشور ابرقدرت است و قدرت استکباری از آن هراس دارند و ثابت قدمی ایران با وجود همه این موانع و مشکلات بوجود آمده، یک دستآورد بزرگی است که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد؛ دستآوردی که پایه و اساس آن را آیت الله العظمی حضرت امام خمینی (ره) آن را بنیان نهاد و جمهوری اسلامی ایران ذره‌ای از آن عقب نشینی نکرد و توانست با مقاومت اسطوره‌ای خود این فشارها را به فرصتی برای خوداتکایی تبدیل کند.

اکنون ملت ایران در حال پیشرفت در زمینه‌های مختلفی از فناوری نانو و اکتشافات فضایی، تولید موشک‌های هوشمند و انرژی هسته‌ای گرفته تا صنعت برق و پزشکی است و با ابداع ایده اقتصاد مقاومتی بدون نیاز به دست دراز کردن به سوی دیگران برای تأمین مایحتاج زندگی تلاش می‌کند. بنابراین جمهوری اسلامی ایران یک حکومت خودکفا است و در عین حال به دست یاری برای ملت‌های مستضعف در سراسر جهان تبدیل شده است.

نظر شما در خصوص تأثیرات انقلاب اسلامی بر جهان اسلام و تشکیل محور مقاومت در منطقه چیست؟

حسان عبدالله: انقلاب پربرکت اسلامی تأثیرات مثبتی روی جهان اسلام گذاشته است، زیرا پس از تلاش غرب برای تحریف تصویر دین به طور عام و اسلام به طور خاص با این ادعا که دین افیون ملت‌ها است، اسلام را به عنوان قدرت و نیروی تحول‌آفرین احیا کرد.

ایران به برکت انقلاب اسلامی کشوری مدرن مبتنی بر دین اسلام ایجاد کرد که با کشورهای بزرگ دنیا رقابت می‌کند و برای مردم خود اطمینان خاطر معنوی که جوامع غربی فاقد آن هستند، تضمین کرد. این اتفاق اسلام را به زندگی بازگرداند و به مسلمان جهان اسلام الگویی داد که بتوان با الگوبرداری از آن تمدن اسلامی را در کشورهای خود ساخت.

شاید مهمترین چیزی که انقلاب اسلامی به ارمغان آورد، گسترش روحیه مقاومت و امکان قیام مستضعفین باشد که اولین جلوه‌های این تحول همان اتفاقی بود که از زمان تأسیس حزب الله در لبنان برای مبارزه با دشمن صهیونیست از طریق آموزش‌ جوانان مقاومت توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رخ داد و در نتیجه آن مقاومت به تبلیغات صهیونیستی و دروغ حکام غرب درباره شکست ناپذیری ارتش اسرائیل پی برده است و توانست شکست را بر این ارتش شکست ناپذیر تحمیل کند.

عقب‌نشینی بی قید و شرط از لبنان به نمونه‌ای برای مقاومت‌های دیگر مانند فلسطین که توانست اشغالگران را از غزه بیرون کند و در چندین نبرد در برابر ارتش رژیم اشغالگر پیروز شود و امروز این مقاومت به محوری تبدیل شده است که در حال مبارزه با محور صهیونیستی- آمریکایی است و این محور موفق شد در کشورهای مختلف مانند سوریه، عراق، یمن و فلسطین به پیروزی برسد.

آینده منطقه و جهان اسلام را با توجه به تحولات کنونی و محور مقاومت اسلامی چگونه می‌بینید؟

حسان عبدالله: بررسی عمیق اوضاع این روزهای منطقه ما را به این نتیجه می‌رساند که درگیری بین دو محور مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران و محور شرارت مرتجع عربی صهیونیستی- آمریکایی ریشه دوانده است.

با این حال، آمریکا شیطان بزرگ دیگر مانند گذشته تنها ابرقدرت جهان نیست و اکنون قدرت در جهان چند قطبی شده است و اکنون هینمه آمریکا در برابر اتحاد روسیه و چین قرار دارد و جمهوری اسلامی ایران با این دو کشور ائتلاف بزرگی ایجاد کرد که واجد شرایط مقابله با هژمونی آمریکا و پیروزی در مقابل این کشور است و لذا اکنون می‌بینم که به برکت محور مقاومت، چشم به راه آینده‌ای بدون موجودیت صهیونیستی هستیم که به برکت تدبیر امام خمینی (ره) و ادامه راه ایشان از سوی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی) با تشکیل لشکر قدس و ارتش بیست میلیونی، حذف موجودیت غاصب صهیونیستی نزدیک شده است.

در این راه، شهید قهرمان و شهید قدس سردار حاج قاسم سلیمانی عمر و بهترین دوران جوانی خود را فدا کرد و به نمادی تبدیل شد که همه مجاهدان و حامیان آزادی در سراسر جهان به او افتخار می‌کنند./۹۸۸/

منبع: ایرنا

ارسال نظرات