۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۷۰۲۱۴۴
سخنگوی نُجَباء:

بعد از جنگ‌جهانی دوم فقط جمهوری اسلامی توانست مقابل ایالات‌متحده بایستد

بعد از جنگ‌جهانی دوم فقط جمهوری اسلامی توانست مقابل ایالات‌متحده بایستد
الشَمَّریبه به 2 سیلی علنی ایران به آمریکا، تسخیر لانه جاسوسی و کوبیدن عین‌الاسد اشارہ کرد و گفت: بعد از جنگ‌جهانی دوم فقط جمهوری اسلامی توانست مقابل ایالات‌متحده بایستد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، نصر الشَمَّری سخنگوی رسمی جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء عراق طی سخنرانی ویدئویی در وبینار "گفتمان انقلاب اسلامی؛ نرم‌افزار مقاومت در جهان" طلوع سپیده‌دم انقلاب اسلامی ایران را پایان‌بخش اعصار پی‌درپی ظلم و ظلمت خواند که به‌ مثابه خورشیدی درخشان، دوران ما و ادوار بعدی را منوّر می‌ کند.

مهندس «نصر الشَمَّری» با تجلیل از رهبری امام خمینی (ره) ادامه داد: از روزهای اول پیروزی این انقلابِ مبارک، دغدغه و دل‌نگرانی همه دنیا آن بود که از ماهیت این انقلاب آگاهی پیدا کنند. با این وجود، صدایی نیک ندا سر داد که "این [انقلاب] نه شرقی و نه غربی، بلکه انقلابی اسلامی است که از دل اسلام و آموزه‌ها و اصول آن نشأت گرفته است."

وی نیروی محرکه انقلاب را "خون جوانان مؤمن و مسلمان" دانست و افزود: خط مشی این انقلاب، اسلام و پایگاه‌های آن، کشورهای اسلامی است. دشمن آن نیز استکبار جهانی است، در هرکجا که شاخِ شیطانی‌اش نفوذ پیدا کرده باشد.

سخنگوی نُجَباء ضمن یادآوری این واقعیت که دنیا در دوره منتهی به انقلاب اسلامی ایران، بین دو بلوک کمونیسم سوسیالیستی و غرب سرمایه‌داری تقسیم شده بود، اضافه کرد: هردو بلوک نیز جهان اسلام را دشمنی برمی‌شمردند که باید آن را تضعیف کرده و در کنترل خود در‌آورند.

الشَمَّری با ذکر مصادیقی از تاخت‌وتاز ستمکارانه دو قطب یادشده در اقصی‌نقاط جهان، گفت: در آن مقطع هیچ‌کس حتی جرأت اعتراض نداشت. اما به‌واسطه طلوع سپیده‌دم این انقلاب مبارک، ملت‌های دنیا با اصطلاحات جدیدی مانند مقاومت و پایداری و مقابله با استکبار جهانی آشنا شدند.

وی در همین زمینه خاطرنشان ساخت: دنیا همچنین جوانانی با سیمای صالحان را مشاهده کرد که سفارت رژیم صهیونیستی را تعطیل کردند و پرچم دولت فلسطین را برافراشتند. این امر پس از آن صورت گرفت که حکومت‌های عربی در دهلیزهای تسلیم و سازش در راستای وانهادن قضیه فلسطین مبادرت ورزیده و در شُرُف آن قرار گرفته بودند.

سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی (سفارت آمریکا در تهران) اظهار داشت: دنیا چیزی شبیه این حرکت مبارک را به‌خود ندیده بود. به‌گونه‌ای که دهان شجاع‌ترین افراد نیز از تعجب باز ماند؛ چرا که تصور نمی‌کردند در دنیا پس از جنگ جهانی دوم کشوری قادر به مواجهه علنی با آمریکا باشد.

مهندس الشَمَّری در ادامه افزود: پس از این سیلی اول، باید سیلی علنی دیگری را به‌یاد آورد که آن‌هم از سوی جمهوری اسلامی ایران وارد شد؛ هنگامی که پس از جنایت بزرگ ترامپ و ترور فرماندهان شهید، حاج‌قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس، به‌صورت آشکار پایگاه آمریکایی "عین‌الاسد" در عراق را هدف قرار داد.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود تأکید کرد: ما امروز همگی شاهد و آگاهیم که هرجا نبردی با استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی و یا اشغالگری و سلطه‌جویی آمریکا وجود داشته باشد؛ بدون شک باید دستان مبارک جمهوری اسلامی و روح مؤسس بزرگ آن و همچنین تأیید رهبر (حفظه‌الله) را یافت.

عضو عالیرتبه مقاومت عراق در پایان با ادای احترام به امام راحل، رهبری معظم انقلاب و شهدای اسلام، تصریح کرد: ما در مقاومت اسلامی هرآنچه در اختیار داریم از جمله موضع‌گیری، سلاح و قوت‌قلب در مواجهه با مستکبران را مدیون این انقلاب بزرگ هستیم. انقلابی که شهید «سید محمدباقر صدر» (قدس‌سره) آن را رؤیای انبیا توصیف می‌کرد و خطاب به فرزندان اسلام، بر لزوم ذوب شدن در این انقلاب و مؤسس آن، امام‌خمینی (قدس‌سره) تأکید می‌ورزید.

گفتنی است علاوه بر سخنگوی مقاومت اسلامی نُجَباء عراق، «منوچهر متکی» وزیر اسبق امور خارجه ایران، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه و «سیدصادق الشرفی» فعال سیاسی یمنی، در این نشست وبیناری حضور داشتند./۹۸۸/

ارسال نظرات