۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۷۰۲۰۵۶
سخنگوی کتائب حزب الله عراق خبر داد؛

داعش با کمک آمریکا به دنبال ورود دوباره به عراق است

داعش با کمک آمریکا به دنبال ورود دوباره به عراق است
جعفر الحسینی سخنگوی کتائب حزب الله عراق اعلام کرد که تروریست های داعش سعی دارند با کمک آمریکا به منطقه الکرمه در شرق الانبار نفوذ کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، جعفر الحسینی سخنگوی کتائب حزب الله عراق اعلام کرد: اطلاعاتی از قصد داعش برای ورود به منطقه الکرمه در شرق الانبار داریم. وی تاکید کرد که آمریکا حرکت تروریست در مرزها را تسهیل می‌کند.

سخنگوی کتائب حزب الله عراق تاکید کرد: به دنبال این تهدیدات یگان‌های نظامی در منطقه الکرمه مستقر شده‌اند.

الحسینی بیان داشت که هدف از حضور نظامی در این منطقه جلوگیری از هرگونه شکاف امنیتی و مقابله با تحرکات داعش است.

اظهارات سخنگوی کتائب حزب الله در حالی است که رسانه‌های خبری روز یکشنبه از از اعزام گسترده نظامیان وابسته به کتائب حزب الله عراق به استان الانبار در غرب عراق خبر دادند.

به دنبال این خبرها، ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: تعدادی از رسانه‌ها خبرهایی مبنی بر ورود کاروان نظامی یکی از گروه‌های مسلح به الانبار بدون دستور نظامی را منتشر کردند.

در این بیانیه آمده است: در اینجا ما می‌خواهیم توضیح دهیم که این کاروان وابسته به دلاورمردان حشد شعبی است که با پایان دوره مرخصی دوره‌ای خود برای انجام وظیفه به مقرهای خود اعزام شدند و در مسیرشان به سمت شهرستان القائم هستند.

در پایان این بیانیه آمده است: نیروهای حشد شعبی بخشی از ساختار امنیتی و نظامی عراق است و حضور این نیروها به صورت رسمی است و رسانه‌ها باید از انتشار شایعه‌ها در این موارد خودداری کنند.

گفتنی است «محمود الهاشمی» رئیس اندیشکده مطالعات راهبردی «الاتحاد» عراق اخیراً از هدف آمریکا برای استقرار ١٥ هزار تروریست در زندان‌های سوریه و در نهایت اعزام آنها به عراق برای ایجاد بحران خبر داد.

الهاشمی اعلام کرد: دلیل زنده نگهداشتن و حفاظت از این تعداد تروریست و استقرار آنها در زندان‌های سوریه چه در حس که و چه در اردوگاه الهول بی ثباتی منطقه است که آمریکا سعی دارد از این طرق تروریست‌ها را به کشورهای عربی اعزام کند تا ناامنی و بحران ایجاد کند./۹۸۸/

 

ارسال نظرات