۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۷۰۲۸۸۵
فرمانده لشکر هشت نجف اشرف:

نجف آباد در عملیات خیبر ۳۳۰ شهید تقدیم اسلام کرد

نجف آباد در عملیات خیبر ۳۳۰ شهید تقدیم اسلام کرد
اصفهان _ سردار رشیدزاده با اشاره به شهادت ۳۳۰ رزمنده نجف آباد در عملیات خیبر، گفت: عملیات‌های بزرگی پس از عملیات خیبر با زیرساخت‌های پدید آمده در این عملیات شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سردار سیف الله رشید زاده فرمانده لشکر هشت نجف اشرف، صبح امروز در نشست خبری روز حماسه و ایثار نجف آباد، با بیان اینکه بشریت چشم به راه زمینه سازی ما برای ظهور است، گفت: در طول تاریخ کشورمان و دیگر کشورهای اسلامی اگر مرور کنیم مردم کشور ما و مردم شهرستانهایی نظیر نجف آباد بی نظیر و اسوه بودند. امروز ضرورت طرح الگوها و اسوه‌ها بیش از پیش مطرح است.

سردار رشیدزاده در ادامه خاطرنشان کرد: ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و چهره‌ها و اسوه‌های دفاع مقدس امری است که برای انتقال این میراث گرانبها به آیندگان بسیار ضروری است.

وی عملیات خیبر را عملیاتی بی مانند در جنگ‌ها دانست و اظهار کرد: دشمنان فکر نمیکردند عملیاتی انجام بشود که از منطقه هورالعظیم با آن شرایط دشوار یگان‌های ما نفوذ کنند و با سرعت عمل بالا در مقابل دشمن قرار بگیرند و ارتباطات بین نیروهای دشمن را منقطع کرده و خسارتهای بسیاری به دشمنان وارد کنند.

سردار رشیدزاده با اشاره به مشکلاتی که در انجام عملیات خیبر پیش آمد، اظهار کرد: عدم الحاق نیروها منجر به اسارت و شهادت جمعی از رزمندگان در عملیات خیبر شد. دشمن ما در دوران دفاع مقدس دشمن بسیار مجهز و قوی بود و مقابله با چنین دشمنی بسیار سختی و دشواری داشت و تلاش می‌کرد به هر نحوی به کشور ما و رزمندگان ما آسیب بزند.

فرمانده لشکر هشت نجف اشرف عملیات خیبر را عملیاتی عظیم و بسترساز عملیات‌های دیگر عنوان کرد و گفت: عملیات‌های بزرگی پس از عملیات خیبر با زیرساخت‌های پدید آمده در این عملیات شکل گرفت ولی ۳۳۰ شهید از نجف آباد و ۲۰۵ شهید در یک روز از این شهر تقدیم کشور و انقلاب اسلامی شد، بیش از ۲ میلیون گلوله کاتیوشا در منطقه علیه رزمندگان ما شلیک شد و با حجم آتش بسیار زیاد مواجه بودیم و دشمن با شدت از سلاح‌های شیمیایی علیه رزمندگان ما استفاده کرد تا مقاومت آنها را بشکند. امیدواریم رهرو خوبی برای شهدا و رزمندگان ارزشمند دفاع مقدس باشیم.

اسلام محروم دیروز تبدیل به جبهه مقاومت امروز شده است

در ادامه این نشست سرهنگ هوشنگ نوابی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نجف آباد، با بیان اینکه عملیات خیبر فتح قله های ایثار و فداکاری و سربلندی نجف آباد در طول تاریخ است، گفت: شهدا در کنار امام خود قرار گرفته و اسلام را زنده کردند. اسلامی که محروم و منزوی بود ولی امروز تبدیل به جبهه مقاومت شده و رییس جبهه مقاومت می‌گوید من سرباز امام خامنه‌ای هستم.

وی در ادامه افزود: دشمن دست به کمر زده بود برای نابودی کشور ما، صدام به خبرنگاران در بصره می‌گفت سه روز دیگر در تهران با شما مصاحبه می‌کنم اما شهدا و رزمندگان ایستادند تا دشمن را شکست دادند، امام خمینی فرمودند در جنگ انقلاب خود را صادر می‌کنیم و امروز به برکت حرکت امامین انقلاب و خون شهدا شاهد صدور انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان هستیم و ان شاء الله پرچم انقلاب اسلامی را به دست امام زمان(عج) خواهیم رساند و پاسدار خون با برکت شهدا خواهیم بود./1304/پ210/

ارسال نظرات