۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۷۰۲۸۹۷

ایران و ازبکستان تفاهم نامه همکاری فرهنگی امضا کردند

ایران و ازبکستان تفاهم نامه همکاری فرهنگی امضا کردند
جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان با امضای نخستین تفاهم نامه همکاری فرهنگی، راه را برای گسترش بیش از پیش روابط دوستانه بین دو کشور هموارتر کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، در حاشیه چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان، نخستین تفاهم نامه فرهنگی بین دو دولت، توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و آزاد بیک نظربیک اف، وزیر فرهنگ ازبکستان به امضاء رسید.

این تفاهمنامه که با هدف تحکیم روابط دوستانه و شناخت جامعه و فرهنگ دو کشور تنظیم شده است، مواردی چون حضور در رویدادها و جلسات فرهنگی و هنری دو کشور، همکاری در حوزه میراث فرهنگی، زبان و ادبیات، گردشگری و تشکیل کمیته فرهنگی را شامل می‌شود.

اسناد همکاری بین ایران و ازبکستان در حضور باخودیر عبدالله اف، سفیر ازبکستان در تهران و علی سعادت‌آذر، مدیرکل مبادلات فرهنگی و سازمان‌های بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی امضاء شد.

بنابر این گزارش، امضای این تفاهم نامه فرهنگی اتفاق بسیار بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان در راستای تقویت تعاملات و ارتباطات میان دو کشور خواهد بود./۹۸۸/

ارسال نظرات