۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۷۰۲۹۷۲
روزنامه پاکستانی:

مطالبه ایران برای تضمین قوی از آمریکا منطقی است

مطالبه ایران برای تضمین قوی از آمریکا منطقی است
روزنامه پاکستانی «نیشن» مطالبه جمهوری اسلامی ایران برای تضمین قوی نسبت به عدم نقض توافق هسته‌ای از جانب واشنگتن را منطقی دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، روزنامه انگلیسی زبان نیشن روز دوشنبه در سرمقاله خود با عنوان «احیای برجام» نوشت: گزارش‌ها حاکی است که تهران و واشنگتن اکنون بیش از هر زمان دیگری به نجات توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ نزدیک شده‌اند.

در این سرمقاله آمده است: با توجه به جزئیاتی که منتشر شده است، نمایندگان ایران، روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه، آلمان، اتحادیه اروپا و ایالات متحده همچنان در حال مذاکره درباره جزئیات پیش نویس توافق هستند.

روزنامه نیشن با اشاره به سابقه کارشکنی آمریکا در قبال توافق هسته‌ای و خروج یکجانبه از آن در عین پایبندی تهران به تعهدات برجامی علیرغم اقدامات یکجانبه ایالات متحده، تاکید کرد: این توافق در شرف احیای مجدد است، شاید ایالات متحده باید تصمیم خود برای خروج از برجام را که بزرگترین دستاورد دیپلماتیک تلقی می شود، بررسی کند.

این روزنامه پاکستانی افزود: رفتار دولت سابق آمریکا در قبال برجام و خروج یکجانبه از آن به اعتبار این کشور آسیب وارد کرد، تنش‌ها با تهران و در منطقه تشدید شد و از همه مهم تر به مشکلات مردم ایران افزوده شد زیرا تحریم‌های یکجانبه آمریکا مردم ایران را نشانه رفت.

نیشن نوشت: درس عبرت واضح است، آمریکا بدون آسیب رسانی باید راهکار دیپلماتیک را درپیش بگیرد و این روش موجب تامین رفاه مردم ایران نیز خواهد شد.

به نوشته این روزنامه، ایران از ایالات متحده خواسته است تا تضمین دهد که مانند دولت قبلی از برجام عقب‌نشینی نمی‌کند، اما واشنگتن در تعهد خود مردد است زیرا نمی‌تواند در مورد آنچه ممکن است در یک دولت متفاوت اتفاق بیفتد، اطمینان دهد. از منظر ایران، با توجه به اینکه پیش از این نیز سابقه ای وجود دارد که ایالات متحده از توافق خارج شده، حتی زمانی که تهران به دستورالعمل ها پایبند بود، این یک خواسته منطقی است.

روزنامه نیشن افزود: انتظار می‌رود ایالات متحده درس خود را آموخته باشد و با حسن نیت مذاکره کند تا این گفت‌وگوها به نتیجه برسد./۹۸۸/

ارسال نظرات