۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۷۰۳۰۶۷

آخر هفته سامانه بارشی در آسمان کشور فعال خواهد بود

آخر هفته سامانه بارشی در آسمان کشور فعال خواهد بود
معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی روز جمعه ششم اسفند در شمال غرب و غرب کشور، همچنین زاگرس مرکزی فعال است و روز شنبه به غیر از مناطقی که ذکر شد در قسمت‌های مرکزی و شمال شرق کشور هم بارش خواهیم داشت.

 به گزارش خبر گزاری رسا به نقل از محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده چهارم اسفند بارش پراکنده در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی همچنین خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی خواهیم داشت.

وی افزود: روز پنج‌شنبه بارش در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی به تدریج کاهش می‌یابد و از اواخر وقت پنج‌شنبه سامانه بارشی به تدریج جنوب غرب کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: این سامانه روز جمعه ششم اسفند در شمال غرب و غرب کشور، همچنین زاگرس مرکزی فعال است و روز شنبه به غیر از مناطقی که ذکر شد در قسمت‌های مرکزی و شمال شرق کشور هم بارش خواهیم داشت.

اصغری اظهار داشت: از روز جمعه ششم اسفند با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، بارش در سواحل خزر آغاز می‌شود و روز یکشنبه شدت بارش‌ها در سواحل خزر و شمال شرق افزایش می‌یابد و این سامانه تا اواسط هفته آینده در کشور فعال است.

وی با بیان اینکه غرب خلیج فارس روز جمعه مواج است، عنوان کرد: روز‌های شنبه و یکشنبه پیش‌ِ رو‌ دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه‌ابری همراه با غبار صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 16 و 8 درجه خواهد بود.

اصغری اضافه کرد:‌ روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 27 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 5 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

ارسال نظرات