۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۷۰۳۲۱۴

تامین 90 درصد هزینه های درمانی نازایی توسط بیمه

تامین 90 درصد هزینه های درمانی نازایی توسط بیمه
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از مصوبات شورای عالی بیمه تقبل ۹۰ درصد هزینه نازایی توسط بیمه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان دشتستان، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت عصر امروز در بررسی طرح‌های درمانی، آزمایشگاهی و بیمارستانی استان بوشهر در شهرستان دشتستان اظهار داشت: بیمه‌ها نقش مهمی در خدمت به مردم دارند و جایگاه کنونی بیمه‌ها در خدمت به مردم مناسب نیست؛ بیمه‌ها باید به جایگاهی برسند که مردم دغدغه برای درمان و تأمین دارو نداشته باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: اجرا طرح بیمه الکترونیکی کمک بزرگی برای خدمات‌رسانی به مردم است که در شورای عالی بیمه برای رفع برخی مشکلات بیمه‌ای بسیار تلاش شده است و یکی از مصوبات شورای عالی بیمه تقبل ۹۰ درصد هزینه نازایی توسط بیمه‌ها است.

وی عنوان کرد: مشکل اصلی کنونی در حوزه بیمه گران قیمت بودن دارو‌های جدید است و شرکت‌های بیمه‌ای این داروها را تحت پوشش قرار نمی‌دهند که اخیراً چند داروی جدید دیابت با تصویب شورای عالی مصوب تحت پوشش در می‌آید.

این مقام مسؤول تاکید کرد: یکی از اهداف وزارت بهداشت حمایت از طرح‌های تحقیقاتی محصول محور است که نیاز‌ها را در زمینه تولید دارو و تأمین تجهیزات برطرف کنند در همین راستا اکنون ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی در کشور فعال است همچنین در صورتی فعالیت این مراکز مور تأیید است که محصولات تولیدی آنان و نیاز کشور را برطرف کند.

ارسال نظرات