۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۷۰۳۳۵۸
تشریح برنامه های دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم؛

از قول مساعد برای پشتیبانی از آمرین به معروف تا دعوت از تشکل های مردمی

از قول مساعد برای پشتیبانی از آمرین به معروف تا دعوت از تشکل های مردمی
دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم در نشستی خبری به تشریح برنامه های خود در راستای اجرایی سازی این فریضه الهی پرداخت.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام گرجی، دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم عصر امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این ستاد برگزار شد، ضمن قدردانی از مدیران سابق این نهاد ارزشمند گفت: گاهی نگاهمان به این فریضه قدیمی است، اگر می خواهیم درک صحیح و دقیقی از امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم باید با نگاهی به روز به آن بپردازیم.

وی با اشاره به اهمیت شهر و استان قم اظهار کرد: شهر قم چه به لحاظ روایات و چه امور جهانی یک شهر معمولی نیست و از جایگاه ویژه ای برخوردار است، در نگاه امامین انقلاب و مراجع تقلید نگاه ویژه ای به شهر قم وجود دارد، قم در تعابیر رهبری مادر و خاستگاه انقلاب است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم، این شهر مقدس را محل نشر معارف اسلام دانست و ابراز کرد: به دوش کشیدن این بار مسئولیت در درجه اول به واسطه فضل الهی، دعا و همکاری برادران و خواهران ایمانی و تلاش شبانه روزی محقق می شود.

حجت الاسلام گرجی به مردمی بودن این فریضه الهی اشاره کرد و اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر ذاتاً مردمی است و قرآن نیز این فریضه را در کنار برگزاری نماز و پرداخت زکات یاد می کند که نشان از همگانی بودن آن است.

وی اولین برنامه خود را دعوت از همه تشکل های مردمی برشمرد و تصریح کرد: در گام اول به سراغ گروها، تشکل های جهادی، مردمی و تک تک افرادی که در این حیطه انجام وظیفه می کنند، رفته ایم و از شما اهالی رسانه درخواست می کنیم فعالین این عرصه را به ما معرفی کنید.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم با اشاره به پشتیبانی از آمرین به معروف خاطرنشان کرد: در سال 1394 مجلس قانون خوب و جامعی را تصویب کرد، منتها دو خلأ عدم آشنایی آمرین و مردم با این قوانین وجود دارد.

وی با تاکید بر حضور تمام ارگان های دولتی و مردمی در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر ابراز کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر نسبت به وضعیت فرهنگی قم احساس وظیفه می کند و این فریضه مختص یک نهاد نیست بلکه تمام ارگان ها و آحاد مردم باید به وظیفه دینی و شرعی خود عمل کنند.

ارسال نظرات