۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۷۰۳۴۰۷
در نشستی خبری تشریح شد؛

جزئیات برگزاری همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت»

جزئیات برگزاری همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت»
همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» همراه با رونمایی از کتاب مقالات ارسال شده و تقدیر از مقالات برتر برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شهبازیان عضو هیأت علمی پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی در نشست خبری همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» گفت: پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی ذیل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است که سه گروه علمی مبانی مهدویت، جریان شناسی و آینده پژوهی را دارد؛ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تلاش دارد با این پژوهشکده‌ها مبانی مرتبط با انقلاب اسلامی تبیین و ترویج کند.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی انسان تراز انقلاب اسلامی هستند، ادامه داد: هر الگویی ممکن است با افراط و تفریط‌هایی در میان عموم مواجه شود و رسالت دفتر این است که این شخصیت تراز انقلاب را تبیین کند.

عضو کارگروه علمی همایش «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» گفت: این همایش در سطح ملی دیده شد و مؤسسه نشر آثار آیت الله خامنه‌ای و بنیاد مکتب حاج قاسم به عنوان مشارکت کنندگان اصلی هستند.

سیدحامد شاهرخی دبیر اجرایی همایش «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: بر اساس سابقه‌ای که در همایش پیشین و عقبه ۱۵ ساله همایش‌های مختلف پژوهشکده مهدویت وجود دارد، این همایش در دستور کار قرار گرفت و نهاد‌های حوزوی و دانشگاهی کشور مکاتبه و ارتباط گرفتیم و جمعی از نمایندگان این مراکز علمی جمع شده و اهداف مصوب این نهاد‌ها هستند.

وی در خصوص دست اندرکاران و مؤسسات حاضر در این همایش گفت: مرکز حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه ای، بنیاد مکتب حاج قاسم، مرکز مدیریت حوزه علمیه، جامعه المصطفی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، مؤسسه آینده روشن، انجمن علمی مهدویت حوزه، مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم در شکل گیری این همایش نقش داشتند.

شاهرخی با اشاره به مقالات ارسال شده به همایش گفت: مقالات مورد بررسی ارزیابان کمیته علمی قرار گرفت و همزمان توسط مراکز همکار نشست‌هایی ذیل موضوعات و محور‌های همایش برگزار شد؛ در ۲۸ کرسی برگزار شده اساتید و شخصیت‌های علمی زیادی همکاری داشتند.

وی با بیان اینکه خروجی‌های همایش روز برگزاری نمایش داده می‌شود، گفت: چکیده مقالات، دو جلد کتاب کرسی‌ها و نشست‌های علمی و دو شماره مشرق موعود چاپ خواهد شد از خروجی‌های همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» به علاوه ۴ جلد مجموعه مقالات رونمایی خواهد شد.

دبیر اجرایی همایش «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» در خصوص نحوه برگزاری اختتامیه این همایش گفت: در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در ۱۵ اسفند ماه و نویت صبح ۱۶ اسفند در سالن همایش‌های غدیر مراسم افتتاحیه و اختتامیه همایش برگزار می‌شود؛ برای این دو روز سخنران‌های کشوری و سران سیاسی در نظر گرفته شده است که به زودی اطلاع رسانی می‌شود.

ارسال نظرات