۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۷۰۳۴۳۶
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد مطرح کرد؛

دقت و بصیرت آیت الله صافی گلپایگانی در مواجهه با مسائل سیاسی

دقت و بصیرت آیت الله صافی گلپایگانی در مواجهه با مسائل سیاسی
استاد حوزه علمیه با اشاره به آگاهی حضرت آیت الله صافی نسبت به حوادث سیاسی گفت: ایشان فقیهی جامع الاطراف و در مواجهه با مسائل سیاسی بسیار دقیق و بصیر بودند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد درس خارج حوزه علمیه در مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی که از سوی حضرت آیت الله نوری همدانی، عصر امروز در مسجد رفعت برگزار شد، با اشاره به نقش فقه در زندگی انسان ها گفت: یک معنای فقه آشنایی با احکام و علوم شرعیه است، اما یک معنای وسیع و گسترده تری از آیات و روایات برای فقه به دست می آید.

وی با بیان آیه 122 سوره توبه ابراز داشت: از این آیه می توان استفاده کرد که فهم دین در تمام عرصه های زندگی انسان لازم و موثر می باشد و به همین خاطر خداوند امر به تفقه در دین کرده که فهم دین کار حوزه علمیه است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به واقعه ای تاریخی از کتاب مناقب ابن شهر آشوب عنوان کرد: برخی حق را متوجه می شوند و می شناسند اما قصد پذیرش ندارند، انسان وقتی علم را از مأخذ و منبعش نگیرد، باطل است، باب علم امیرالمومنین (ع) و خاندان اهل عصمت و طهارت (ع) هستند.

وی با بیان روایتی فقه را تمام عبادت برشمرد و تصریح کرد: عالم به واسطه علمش پابرجا و استوار است، عالم به آنچه که از منبع پاک و فیض الهی می یابد ابتدا خود عامل است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با اشاره به اینکه حضرت آیت الله صافی به باور واقعی رسیده بود، خاطرنشان کرد: این مرجع بصیر عامل واقعی به یافته هایش بود، اخلاص حضرت آیت الله صافی زبانزد است، کتاب منتخب الاثر ایشان از سر اخلاص و مودت و محبت به حضرت ولی عصر (عج) نگاشته شد.

استاد حوزه علمیه فقدان حضرت آیت الله صافی را برای حوزه علمیه خسارتی عظیم و جبران ناپذیر دانست و اظهار کرد: این مرجع فقید شخصیتی جامع الاطراف در فقه، تفسیر و تاریخ بودند و به منابع روایی شیعی و عامه اشراف کامل داشتند.

وی با اشاره به آگاهی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی نسبت به حوادث جهان اظهار داشت: ایشان در حوادث سیاسی و جهان آگاه و بصیر بودند و اگر در نقطه ای از جهان فردی به احترام مسلمانان و تشیع کاری انجام می داد، از او تشکر به عمل می آوردند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد مرجعیت را در جهان تشیع دارای قداست دانست و تصریح کرد: مرجعیت در بین شیعیان قداست دارد چرا که مرجع تقلید مطیع امر الله و مخالف هوای نفس خود است.

ارسال نظرات