۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۷۰۳۴۸۱
میشل عون:

تلاش برای انزوای حزب الله به معنای جنگ داخلی است

تلاش برای انزوای حزب الله به معنای جنگ داخلی است
میشل عون رئیس جمهور لبنان تاکید کرد که هرگونه تلاش برای منزوی کردن حزب الله از صحنه عمومی این کشور به معنای جنگ داخلی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، میشل عون موضع حزب الله و نحوه انجام مذاکرات درباره تعیین مرز‌های دریایی با رژیم صهیونیستی را موضعی منطقی دانست.

او ضمن منطقی دانستن موضع حزب الله و واگذار شدن کار رسیدگی به این پرونده به دولت گفت که هرگونه تلاشی برای منزوی کردن حزب الله از صحنه عمومی کشور به معنای جنگ داخلی است و از آنچه در این زمینه با توجه به نتایج مذاکرات و حدود مرزی اتخاذ خواهد شد، حمایت می‌کند.

مذاکرات غیرمستقیم لبنان با رژیم صهیونیستی با میانجیگری آمریکا و زیر چتر سازمان ملل پس از برگزاری چهار جلسه در مقر سازمان ملل در «راس الناقوره» از می‌ سال ۲۰۲۰ متوقف ماند؛ زیرا هیأت لبنانی علاوه بر ۸۶۰ کیلومتر مساحت مورد اختلاف میان دو طرف اعلام کرد که یک هزار و ۴۳۰ کیلومتر دیگر از این مساحت متعلق به لبنان است و باید به این کشور بازگردانده شود.

بسیاری از تحلیگران معتقدند که هدف اصلی واشنگتن و تل آویو از این مذاکرات کشاندن لبنان به مسیر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است اما مقاومت لبنان همواره در مقابل این رژیم ایستاده است./۹۸۸/

ارسال نظرات