۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۷۰۳۷۲۱
آیت الله فیاضی عنوان کرد؛

فساد و جنگ، نتیجه دل بستن به کفار/ مذاکره کنندگان توصیه های رهبری را در نظر بگیرند

فساد و جنگ، نتیجه دل بستن به کفار/ مذاکره کنندگان توصیه های رهبری را در نظر بگیرند
استاد درس اخلاق حوزه گفت: در قرآن کافر به مفسد و خرابکار توصیف شده است و فساد و جنگ هایی که در عالم مشاهده می کنید نتیجه همراهی و دل بستن به کفار است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله فیاضی در درس اخلاق چهارشنبه شب های دفتر مقام معظم رهبری در قم با اشاره به کتاب چهل حدیث امام خمینی (ره) گفت: در روایتی پیامبر به اصحابی که از جنگ برگشته بودند نسبت به انجام جنگ اصغر تحسین کردند و اصحاب را به جهاد اکبر یعنی جهاد با نفس امر کردند.

وی افزود: جهاد با نفس بر خلاف جهاد اصغر یعنی جنگ فیزیکی همیشه وجود دارد، انسان ساختار مخصوصی به نام فطرت الله دارد که با آن و در اثر تفکر به مقام اشرف مخلوقات دست می یابد.

استاد اخلاق حوزه علمیه زندگی با تمایلات حیوانی را خسران دانست و اظهار کرد: خداوند در قرآن می فرماید «فذرهم» آنها را به حال خود گذارید، این دسته در آینده به آنچه از دست داده اند پی می برند.

آیت الله فیاضی با بیان اینکه خلقت بازیچه نیست، ابراز کرد: پیامبران آنچه را که عقل می‌فهمد را یادآوری می کنند، لذا امام راحل در چهل حدیث اولین مرحله خودسازی را تفکر بیان کرده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: اگر انسان اهل تفکر و تعقل نباشد و به تمایلات حیوانی و آرزوها اکتفا کند به فرموده کلام الهی «کالأنعام بل هم اضل» خواهد بود، عقل و تفکر ابعاد انسانی را شکوفا می‌کند هر انسانی باید حداقل در شبانه روز یکبار به هدف الهی از خلقت خود تفکر کند.

وی با اشاره به اینکه دنیا برای رسیدن به عالم بزرگتری است، تصریح کرد: انسان عاقل می‌داند که تمایلات حیوانی نهایت خواسته انسان نیست بلکه این دنیا را تجارت خانه‌ای برای کسب عالم آخرت به حساب می آورد.

استاد درس اخلاق خاطرنشان کرد: راه سعادت رعایت و جدیت در آن چیزی است که خداوند از طریق پیامبران برای بندگان فرستاده است، اگر کسی اهل فکر باشد یقینا خداوند او را هدایت می کند، قدم اول جهاد تفکر است.

آیت الله فیاضی با اشاره به تبری ابراز کرد: یکی از چیزهایی که ایمان را نابود می‌کند تمایل به کفار می باشد، در قرآن کافر به مفسد و خرابکار توصیف شده است فساد و جنگ هایی که در عالم مشاهده می کنید نتیجه همراهی و دل بستن به کفار است.

وی ادامه داد: کافران می گویند ما اصلاح گر هستیم اما نتیجه اعمال آنها جز تباهی در عالم هیچ چیز دیگری نیست، کفار با تبلیغات و فضای مجازی به دنبال سد کردن راه های سعادت و کشاندن بشریت به سمت گمراهی هستند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم عنوان کرد آنهایی که می‌گویند مذاکره باید باشد، بدانند تا آن جایی که مقام معظم رهبری تایید کرده اند قابل اجرا است، اما آن چیزهایی که دولت سابق بر آن پافشاری می‌کرد بر اساس آیات قرآن چیزی جز خسارت محض نبود.

ارسال نظرات