۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۷۰۳۷۲۲
امام جمعه موقت کاشان:

اعتماد به آمریکا نتیجه‌ای جز شکست و حقارت ندارد

اعتماد به آمریکا نتیجه‌ای جز شکست و حقارت ندارد
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره مطرح شدن جهاد تبیین از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب نمونه‌ای از تبیین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار چهارشنبه شب در دیدار با خانواده شهید شجاعی زاده که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، با اشاره مطرح شدن جهاد تبیین از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: وظیفه پیامبراکرم (ص) نیز جهاد تبیین و روشنگری بود.

وی افزود: امروز که دشمن با تمام توان خود در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، اعتقادی، اخلاقی، خانواده، قرآنی و اهل بیت(ع) و تشییع به صحنه آمده و شبهه افکنی می‌کند توجه به جهاد تبیین بیش از پبش اهمیت پیدا کرده است.

حجت الاسلام اسلامی تبار ورود به جهاد تبیین را سخت و دشوارتر از دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: دشمن در دفاع مقدس در جبهه مقابل قرار داشت، اما امروز دشمن به کانون خانواده‌ها نفوذ کرده است و برای همین است که رهبر انقلاب از همه دعوت کرده است تا وارد میدان جهاد تبیین شوند.

وی سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب را نمونه‌ای از تبیین دانست و با اشاره به اهمیت توجه به جهاد تبیین گفت: رهبر معظم انقلاب برای نشان دادن اهمیت جهاد تبیین در دعای خود از خداوند درخواست می‌کند تا او را در عرصه جهاد تبیین قراردهد.

امام جمعه موقت کاشان به سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب در روز بعثت پیامبراکرم(ص) اشاره کرد و ادامه داد: امروز یکی از مسائلی که دشمن آن را مطرح می‌کند جدایی دین از سیاست است و برخی آگاهانه و یا غیرآگاهانه به آن دامن می‌زنند.

به گفته وی مطرح شدن جدایی دین از سیاست چندین قرن است مطرح می‌شود و هر زمانی که یک عالم دین پرچم مبارزه با دشمن را برافراشته بلافاصله موضوع جدایی دین از سیاست، مطرح می‌شود.

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه اهل بیت(ع) سیاستمدار بودند، گفت: امروز دشمن جدایی دین از سیاست را بار دیگر مطرح کرده است و برخی افراد ساده نیز فریب می‌خورند.

وی یادآورشد: اگر همه ائمه اطهار(ع) به شهادت رسیدند برای این بود که در سیاست دخالت داشتند و درمقابل طاغوت جبهه گیری می‌کردند و با ظالم مبارزه می‌کردند و این بهترین دلیل برای اثبات این است که دین از سیاست جدا نیست.

امام جمعه موقت کاشان گفت: رهبر معظم انقلاب طی سال‌های متمادی گذشته همیشه بر عدم اعتماد به آمریکا و غرب تأکید داشته است و هر زمانی که آن را مطرح کرده است با دلیل و مستند بوده است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: مصدق به شاه اعتماد کرد و شکست خورد و شاه، قذافی، حسنی مبارک، مرسی و صدام نیز به آمریکا اعتماد کردند و شکست خوردند و برای همین بود که رهبر معظم انقلاب برای مذاکرات و برجام بار‌ها تأکید برعدم اعتماد به آمریکا داشت.

وی یادآورشد: رهبر معظم انقلاب، اتفاقات اوکراین را از قبل پیش بینی کرده بود و اعلام کرد که آن‌هایی که به آمریکا اعتماد کردند به زودی سیلی خواهند خورد و سیلی سنگینی نیز خورند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: ادامه راه شهدا و دفاع از آرمان‌های شهدا و دستاورد‌های خون شهدا در گرو حضور در میدان جهاد تبیین و بیان حقایق دین و انقلاب و اسلام و قرآن است./۱۳۰۷/پ210/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات