۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۷۰۳۸۱۴
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد؛

سپردن فضای مجازی به دشمن منطقی نیست/ نقش مهم حوزه در تبیین فواید طرح صیانت

سپردن فضای مجازی به دشمن منطقی نیست/ نقش مهم حوزه در تبیین فواید طرح صیانت
حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی گفت: با تصویب طرح تنظیم مقررات فضای مجازی اینترنت پرسرعت، پهنای باند بالا و اینترنت ارزان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در همایش «جهاد تبیین، راهبردها، موانع و راهکارها» که در سالن همایش های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به اهمیت جهاد تبیین در مورد طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی گفت: همه جای دنیا از فضای مجازی خود محافظت و برای آن قوانینی را وضع می کنند، در آمریکا حدود ۲۷۰ ماده قانون برای این موضوع تصویب شده است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی در تمام کشورها دارای قوانینی است، اظهار کرد: موضوع قانون مند کردن فضای مجازی را به کمیسیون تخصصی رساندیم اما در داخل مخالفینی داریم، چرا باید تمام فضای مجازی را به دشمن بسپاریم کجای این کار عاقلانه است؟

وی با اشاره به اینکه محکم پای طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی ایستاده ایم، عنوان کرد: اصل این طرح لازم است، کلیت آن به تصویب کمیسیون رسیده است اما در جزئیات آن اصلاحاتی لازم است که متخصصین امر می توانند به آن ورود کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی تبیین در این حوزه را بسیار ضعیف برشمرد و تصریح کرد: دشمنان مختلفی می خواهند فضای مجازی در ایران کاملاً رها شده باشد تا بتوانند نقشه های خود را در این حوزه اجرایی کنند، متاسفانه برخی از دوستان در داخل مجلس هم نمی خواهند این فضا مدیریت شود.

وی ساماندهی این فضا را با مطالبه گری همگانی ممکن دانست و اظهار داشت: حوزه علمیه کجا قرار دارد، چرا صدا و مطالبه ای از حوزه به گوش نمی رسد؟

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی ادامه داد: حوزویان می توانند در عرصه هایی همچون احیای حجاب اسلامی، صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی و امر به معروف و نهی از منکر از طریق ارتباط گیری با مسئولین تصمیم گیر در نظام ایفای نقش داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقناع سازی و تبیین ما در این موضوع فوق العاده ضعیف بود، خاطرنشان کرد: اینکه می گویند با تصویب طرح همه چیز محدود می شود، دروغ محض است، بلکه بالعکس با تصویب طرح تنظیم مقررات فضای مجازی اینترنت پرسرعت، پهنای باند بالا و اینترنت ارزان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی در پایان ابراز کرد: دوستان انقلابی و دلسوزان انقلاب منتظر مجلس و نمایندگان نباشند، دستور رهبری مبنی بر جهاد تبیین امری همگانی است و لذا باید همه مطالبه گر باشند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلبه از قم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷
بخش عمده‌ای از فرصت و وقت اندیشمندان ما به این گذشت که اثبات کنند دولت و حاکمیت نظام باید در تنظیم‌گری فضای مجازی دخالت کنند..
0
0