۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۷۰۳۸۲۰
امام جمعه شهرستان قدس:

سازمان ملل تابع سیاست های آمریکایی صهیونیستی است

سازمان ملل تابع سیاست های آمریکایی صهیونیستی است
تهران ـ حجت الاسلام جوکار گفت: سازمان ملل سیاست یک بام و دو هوا دارد و در حمایت از مردم اوکراین اقدام نکرده و در جهت حمایت از سیاست های آمریکایی صهیونیستی است.

به گزارش خبرگزاری رسا در تهران، حجت الاسلام رضا جوکار، امام جمعه شهرستان قدس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و استفاده از ویژگی‌های ماه شعبان جهت خودسازی و ورود به ماه رمضان، اظهار کرد: ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه، برگزاری برنامه‌های فرهنگی در مساجد و محله‌های سطح شهر، ذکر صلوات، مناجات، روزه گرفتن، استغفار، صدقه دادن و مواسات و کمک‌های مومنانه بخشی از فعالیت‌هایی است که می‌توان در این ماه مورد توجه بیشتر قرار داد.

وی گفت: در قرآن کریم ۲۷ مرتبه به نماز و زکات درکنار هم اشاره شده که این مهم به جنبه اجتماعی دین و تقویت خدمت به مردم به‌عنوان عبادت اشاره دارد و تأسیس کمیته امداد پس از پیروزی انقلاب اسلامی نشان دهنده اهمیت احسان، نیکوکاری و فقرزدایی در سایه حکومت اسلامی و احیای امر انبیای الهی است.

امام جمعه شهرقدس با اشاره به اهمیت قرض‌الحسنه و جلوگیری از ربا و نزول و ایجاد در برکت مال در ادامه افزود: مسائلی مانند کشف حجاب در جامعه علنی شده و مسوولان کشوری و سران سه قوه باید اقدام جدی کرده و نسبت به ناهنجاری‌ها اجتماعی و بدحجابی‌ها قانون مناسب وضع کنند و وضعیت کودکان کار رسیدگی شود.

وی با اشاره به روز درختکاری و تاکید بر کاشت درختان مثمر در ادامه بیان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فرصت مناسب برای نوجوان و جوانان است و مساجد بر جذب بیشتر نوجوانان و جوانان اقدام جدی داشته و فعالیت‌های فرهنگی را با همفکری از ایده‌های نسل امروز انجام دهند و در مساجد به جوانان میدان دهند و ازظرفیت آنان استفاده کنند.

حجت‌الاسلام جوکار در خصوص رای ممتنع جمهوری اسلامی ایران در محکوم کردن جنگ روسیه علیه اوکراین گفت: سازمان ملل سیاست یک بام و دو هوا دارد و در حمایت از مردم اوکراین اقدام نکرده و در جهت حمایت از سیاست های آمریکایی صهیونیستی بوده و ایران نیز در این زمینه همراهی نمی‌کند و برگفتمان انقلابی و ولایت پایبند است.

ارسال نظرات