۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۷۰۳۸۶۶

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی حمله تروریستی به شیعیان پاکستان را محکوم کرد

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی حمله تروریستی به شیعیان پاکستان را محکوم کرد
حسین ابراهیم طه حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در مسجدی در «پیشاور» پاکستان را محکوم و مراتب تسلیت خود را نسبت به جان باختن افراد بی‌گناه اعلام کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، منابع رسمی پاکستان جمعه شب اعلام‌ کردند: «حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی طی تماس تلفنی با وزیر امور خارجه پاکستان حمله تروریستی امروز (جمعه) در شهر پیشاور را به شدت محکوم کرد.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با محکوم کردن شدید این حادثه خاطرنشان کرد که تروریسم یک چالش مشترک است که برای نابودی آن امت اسلامی و جامعه بین‌المللی باید با یکدیگر مشارکت کنند.

همچنین پیش‌تر سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حمله تروریستی به مسجد کوچه رسالدار شهر پیشاور پاکستان را با هدف تفرقه انداختن بین مسلمانان دانست و آن را به شدت محکوم کرد.

خطیب‌زاده ضمن تسلیت به بازماندگان این حمله ناجوانمردانه و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان اظهار امیدواری کرد: دولت و مقامات امنیتی پاکستان با اتخاذ تدابیر لازم و اقدامات قاطع مانع از فعالیت‌های جنایتکارانه تروریست‌ها بشوند.

سفیر ایران در پاکستان، سرکنسول کشورمان در شهرهای پیشاور و کراچی نیز در پیام‌های جداگانه‌ای ضمن تسلیت به مناسبت شهادت ده‌ها نمازگزار در مسجد شیعیان پیشاور، حمله تروریستی در این شهر را محکوم‌کردند.

پلیس پاکستان اعلام کرد: درپی حمله یک مهاجم انتحاری و تیراندازی در مسجد جامع "امامیه" شهر پیشاور حین اقامه نماز جمعه دست کم ۵۶ نمازگزار جان خود را از دست دادند. ۱۹۰ نفر در این انفجار انتحاری نیز زخمی شده که وضعیت تعدادی از آنان وخیم گزارش شده است.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این عملیات تروریستی را برعهده نگرفته است اما برخی منابع آگاه در پاکستان از دست داشتن داعش در این حمله مرگبار خبر می‌دهند./۹۸۸/

ارسال نظرات