۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۷۰۳۹۱۶
استاد حوزه‌ علمیه‌ قم؛

خادمان زائران امام حسین سفیران امروز واقعه‌ کربلا هستند

خادمان زائران امام حسین سفیران امروز واقعه‌ کربلا هستند
حجت الاسلام و المسلمین عباسی خراسانی در جمع بانوان فعّال در موکب فاطمی گفت: اربعین، تداوم بعثت و غدیر است و خادمان زائران امام حسین(ع) سفیران امروز واقعه‌ کربلا هستند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین هادی عباسی خراسانی استاد حوزه‌ی علمیه‌ی قم ظهر امروز در مدرسه علمیه‌‌ی حضرت آمنه علیهاالسلام، با اشاره به آیات ابتدایی سوره‌‌ی مبارکه‌ی ابراهیم گفت: قرآن می‌فرماید: كِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ إِلَيْكَ لِتُخْرِجَ النَّاسَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِ رَبِّهِمْ إِلَى صِرَاطِ الْعَزِيزِ الْحَمِيدِ یعنی قرآن انسان‌ها را از تاریکی به روشنایی راهنمایی می‌کند و این همان اتفاقی است که در ماجرای اربعین شاهد آن بوده‌ایم.

وی با تکرار جمله‌ی مقام معظم رهبری که فرمودند: "روزی شهیدی از شهید دیگر سوال کرد، راه شهادت چگونه باز می‌شود؟ او گفت: اشک ... اشک"، افزود: محور تجمّع ما اینجا اشک است، اشک بر حضرت ابی‌عبدالله الحسین علیه‌السلام؛ زیرا او قتیل العبرات است و امام صادق علیه‌السلام فرمود: "نشانه‌ی قلب شکسته، چشم گریان است".

وی خادمانِ زائرانِ سیدالشهدا علیه‌السلام را سُفرای امروزیِ کاروان کربلا معرفی کرد و اظهار کرد: شما نمایندگان زهرا گونه و زینب گونه هستید و باید حالات فاطمی و زینبی را در خودتان پیدا و تقویت کنید.

استاد عباسی خراسانی با بیان اینکه اربعین، تداوم بعثت، تداوم غدیر و تداوم تمام حالات انبیای الهی‌ست گفت: هیچ کدام از اولیای الهی، اربعین ندارند و تنها کسی که موضوع اربعین به او اختصاص دارد، امام حسین علیه ‌السلام است؛ زیرا ایشان سفره‌ای منحصر به فرد برای هدایت بشریّت پهن کردند.

وی با اشاره به نقش امام سجاد علیه‌السلام در کربلا، مطالعه‌ی کتاب "انسان ۲۵۰ ساله" تالیف مقام معظم رهبری را به همگان توصیه کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در بخش زندگیِ امام سجاد علیه‌السلام در این کتاب، زندگی این امام معصوم را استثنایی و مدیریت ایشان و حضرت زینب کبری سلام الله علیهما را مدیریت بحران در شرایط سخت، معرفی نموده‌اند.

این استاد حوزه که سال‌ها در محضر مرحوم علامه حسن زاده آملی شاگردی کرده بود، در پایان، ضمن تشکر از برگزار کنندگان این مراسم، همگان را به استفاده‌ی معنوی از لحظات ناب ماه شعبان توصیه کرد و گفت: یکی از ادعیه‌ی مورد توجه مرحوم استاد، دعای شریف عشرات بود که خیلی مورد تاکید ایشان بود.

در پایان این مراسم، از خادمان زائران اربعین ۱۴۰۰، تجلیل شد.

ارسال نظرات