۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۷۰۴۲۶۹

دروغی به نام سازمان ملل

دروغی به نام سازمان ملل
وزیر اطلاع‌رسانی یمن ضمن انتقاد شدید از سازمان ملل تأکید کرد که سازمان ملل با پول کشور‌های عربی و تصمیمات آمریکا اداره می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «ضیف الله الشامی» وزیر اطلاع‌رسانی یمن بعد از ظهر امروز سه‌شنبه تأکید کرد که محاصره و تحریم ملت یمن به خاطر این است که کشور‌های ائتلاف متجاوز نتوانسته است هیچ پیروزی میدانی به دست آورد.

الشامی به شبکه خبری المسیره گفت: «به خاطر عدم ورود کشتی‌های نفتی به بندرگاه الحدیده، ملت ما با مشکل مواجه است؛ هر چند که این کشتی‌ها مجوز‌های سازمان ملل را نیز اخذ کرده است».

وی ادامه داد: «در صورت ورود محموله بنزین از طریق بندر الحدیده، یک گالن بنزین می‌تواند حدود نه هزار و ۹۰۰ ریال به دست مصرف کننده در صنعا و سایر شهر‌ها برسد. در حالی که اکنون به دلیل اینکه از طریق بازرگانانی وارد می‌شود که همدست کشور‌های ائتلاف متجاوز هستند، هزینه آن ۱۵ هزار و ۵۰۰ ریال است».

این وزیر یمنی با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا مردم یمن، از دولت صنعاء خسته شوند، خاطر نشان کرد، تظاهرات گسترده مردمی در روز گذشته نشان داد که ملت یمن از سران این کشور حمایت می‌کند.

الشامی تصریح کرد: «ملت ما پیام روشنی داد مبنی بر اینکه از گرسنگی و محاصره نمی‌میرند و برای مقابله با متجاوزی که با محاصره و بمباران می‌خواهد آن‌ها را از پای درآورد، دست به کار خواهند شد».

وزیر اطلاع رسانی یمن با تأکید بر اینکه سازمان ملل چشم خود را به روی محاصره، کشتار و تحریم مردم یمن بسته است، گفت: زمانی که وضعیت ائتلاف، بحرانی می‌شود و نیرو‌های ما پیروزی‌های میدانی به دست می‌ؤوند یا حملاتی به عمق دشمن صورت می‌گیرد، سازمان ملل نشست و گفتگو برگزار می‌کند».

وی با اشاره به اینکه مردم یمن حسابی بر روی سازمان ملل و اقدامات سیاسی آن باز نمی‌کنند، خاطر نشان کرد: «ما میدانیم که آنان (مسئولان سازمان ملل) با پول [کشور‌های عربی حاشیه]خلیج [فارس]و تصمیم آمریکا اداره می‌شوند».

الشامی روز گذشته نیز تأکید کرد، حساب باز کردن بر روی گزینه گرسنگی دادن به ملت یمن و محاصره آن شکست خواهد خورد، این ملت در مقابله حملات و محاصره دست بسته نخواهد نشست.

ویی ضمن تأکید بر پیروزی نیرو‌های مسلح یمن تصریح کرد: ملت ما نمی‌پذیرد که بر اثر گرسنگی و محاصره بمیرد و گزینه‌های زیادی برای شکست محاصره دارد.

این وزیر یمنی در پایان خاطر نشان کرد، محاصره ملت یمن یک تصمیم کاملا آمریکایی است، ملت یمن امروز به تمام قدرت‌های استکباری هشدار می‌دهد که به سمت گزینه‌های بزرگ خود می‌رود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
حامیان احمدی‌نژاد و ضدانقلاب به دنبال جوسازی علیه نظام و انقلاب هستند.
0
0