۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۷۰۴۵۵۱

قدم اول در شکست محاصره یمن ، منهدم کردن تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان

قدم اول در شکست محاصره یمن ، منهدم کردن  تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان
سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد تاسیسات و پالایشگاه نفتی آرامکوی عربستان را با ۹ فروند پهپاد هدف قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ یحیی سریع در بیانیه‌ای جزپیات عملیات بامداد امروز (جمعه) نیرو‌های مسلح این کشور را اعلام کرد و گفت: پالایشگاه شرکت نفتی آرامکوی عربستان در ریاض را با ۳ پهاد «صماد ۳» و تاسیسات این شرکت درجیزان و اب‌ها و سایر نقاط حساس را با ۶ فروند پهپاد «صماد۱» هدف قرار دادیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی انصارالله یمن، او گفت: این عملیات در چارچوب دفاع مشروع ما در مقابل دشمنان و محاصره ناعادلانه مردم اهل صبر و جهاد یمن انجام دادیم.

در این بیانیه تاکید شد: نیرو‌های مسلح در این مرحله مهم تاریخ یمن تا پایان تجاوز و رفع محاصره، مسئولیت خود را در قبال مردم به عهده می‌گیرد و برای پاسخ به ممانعت از ورود مشتقات نفتی به کشور، در آماده باش کامل هستند.

تلویزیون الاخباریه عربستان بامداد به نقل از یک منبع رسمی در وزارت انرژی این کشور اعلام کرد که پالایشگاه نفت ریاض مورد حمله پهپادی قرار گرفت که منجر به آتش‌سوزی کوچک شد. این منبع مدعی شد که این حمله تلفات جانی یا جراحتی نداشته و عملیات پالایشگاه تحت تأثیر قرار نگرفته است.

وزارت انرژی عربستان نیز ادعا کرد: اقدامات تروریستی علیه تأسیسات حیاتی امنیت و ثبات منابع جهانی انرژی را بی‌ثبات می‌کند.

مردم یمن روز ۱۶ اسفند با عنوان «ممانعت از ورود فرآورده‌های نفتی تصمیم آمریکاست و گزینه ما طوفان یمن است» در استان‌های مختلف تظاهرات کردند.

در بیانیه این تظاهرات آمده است: مسئولیت کامل محاصره یمن بر عهده آمریکاست و ما برای مقابله با دشمنان به جهاد ادامه می‌دهیم. آمریکا فرآورده‌های نفتی را بر مردم یمن حرام کرده است و باید با آن مقابله کنیم. بستن بندر الحدیده جنایت جنگی آشکار است و جامعه بین الملل و سازمان ملل را مسئول سکوت در برابر این جنایات می‌دانیم.

مشارکت کنندگان در تظاهرات همچنین، حمایت خود را از اقدامات و تصمیمات فرماندهان نظامی و پاسخگویی به جنایت متجاوزان اعلام و تاکید کردند گزینه یمنی‌ها طوفان یمن است.

نیرو‌های مسلح یمن ماه گذشته در پاسخ به حملات امارات به این کشور، در سه مرحله عملیات‌هایی با عنوان طوفان یمن انجام دادند و فرودگاه و تاسیسات نفتی این کشور را در دبی و ابوظبی هدف قرار دادند. پس از آن عربستان در حمایت از متحد خود نفتکش‌های دیگری از یمن را متوقف و مانع از تخلیه مشتقات نفتی آن شد.

ارسال نظرات