۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۷۰۴۵۵۲

درخواست روسیه به تشکیل جلسه در سازمان ملل

درخواست روسیه به تشکیل جلسه در سازمان ملل
شورای امنیت سازمان ملل به درخواست روسیه روز جمعه تشکیل جلسه خواهد داد تا درباره فعالیت‌های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین بحث کند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ شانزدهمین روز درگیری‌های ارتش روسیه در شرق اوکراین با هدف غیرنظامی کردن منطقه دونباس و دور کردن تهدیدات ناتو و غرب از مرز‌های روسیه در حالی ادامه یافته است که آمریکا و همپیمانانش با اعمال تحریم‌هایی علیه روسیه و ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین اعلام کرده‌اند که به صورت مستقیم وارد جنگ با روسیه نخواهند شد.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اذعان کرده است که اتحادیه اروپا به حداکثر ظرفیت خود برای اعمال تحریم‌های مالی علیه روسیه رسیده است. این درحالی است که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا دلیل تورم روزافزون در این کشور را تحریم‌های روسیه و شرایط اوکراین عنوان کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز گذشته با اشاره به اقدامات اخیر کشور‌های غربی گفته است: «در نهایت روسیه پس از غلبه بر مشکلات ناشی از تحریم‌های غیرقانونی غرب، قوی‌تر و مستقل‌تر ظاهر خواهد شد. روسیه کشوری نیست که بتواند حاکمیت خود را برای نوعی سود اقتصادی کوتاه مدت به خطر بیندازد.»

به نوشته پایگاه «اوپن دموکراسی» مهمترین هدف کشور‌ها از جنگ آفرینی، افزایش فروش سلاح است.

ارسال نظرات