۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۷۰۴۶۵۶
استاد حوزه علمیه:

هویت حقیقی حوزه علمیه به جامعه معرفی شود

هویت حقیقی حوزه علمیه به جامعه معرفی شود
لرستان- حجت الاسلام محمودی گفت: باید هویت حقیقی حوزه در جامعه معرفی و تبیین شود و با بیان جایگاه و دستاوردهای حوزه بین داوطلبان، انگیزه تحصیل این قشر در حوزه تقویت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام علی محمودی، عصر امروز در برگزاری دوره آموزشی مهارت های برقراری ارتباط موثر ویژه سفیران رضوان و کنشگران فرهنگی اجتماعی در جمع طلاب الیگودرز گفت: تبلیغ مهم ترین عامل برای نهادینه سازی ارزش ها در جامعه است و باید به مهارت های تبلیغی توجه شود.

استاد حوزه علمیه به بیان شیوه های مهم تبلیغ در امر معرفی حوزه و بعد روانشناسی داوطلبین پرداخت و افزود: در این زمینه ابتدا باید داوطلبان با نحوه تحصیل در حوزه علمیه و فضای حوزه آشنا شوند.

وی با اشاره به اهداف والای دعوت جوانان به تحصیل در حوزه گفت: نیاز ضروری جامعه فعلی در آشنایی با اصول اسلام، آشنایی با دین، تبلیغ صحیح دین، یاری امام عصر، مقابله با دشمنان اسلام در بد آموزی و توطئه برای بد فهمی اسلام است.

حجت الاسلام محمودی بیان کرد: بالا بردن سطح معنویت و اخلاق در افراد، تربیت مربی و انسان از اهداف ترغیب ما به تحصیل در حوزه از دیگر نیازهایی است که باد به آن پرداخته شود.

وی به بیان راهکارهای تبیین ضرورت ورود به حوزه پرداخت و بیان داشت: نظام آموزشی حوزه اگر صحیح معرفی شود؛ موانع نمی تواند سبب بی انگیزه شدن افراد شود.

حجت الاسلام محمودی در ادامه تصریح کرد: دستاوردهای حوزه باید به خوبی معرفی شوند تا بتوانیم هویت حقیقی حوزه را به جامعه معرفی کنیم و این مهم در جذب جوانان به حوزه نقش آفرین است.

وی اظهار کرد: آنچه که مهم است، اهمیت خوب جذب نمودن افراد به حوزه های علمیه است، محیط و علوم حوزه قابل مقایسه به دانشگاه نیست، باید جوانانی علاقه مند، با استعداد و توانمند در حوزه جذب شود و بتاون استعداد این افراد را در محیط حوزه شکوفا نمود./9451/پ210/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات