۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۵
کد خبر: ۷۰۴۳۶۴
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه:

فعالیت و خدمت رسانی در استان های محروم مصداق بارز جهاد است

فعالیت و خدمت رسانی در استان های محروم مصداق بارز جهاد است
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با تأکید بر اهمیت فعالیت و خدمت رسانی در استان های محروم، کار در شرایط خوزستان و سیستان را جهاد خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، رییس مؤسسه حکمت و فلسفه ایران، امروز در دیدار کارکنان دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان این که باید خدا را بر نعمت حوزه علمیه اهواز شکر و برای سلامتی آیت الله موسوی جزایری دعا کرد، گفت: پیش از انقلاب و اوایل انقلاب با وجود تلاش بزرگانی مانند آیت الله بهبهانی اما حوزه علمیه خوزستان حوزه فعال مطرح در کشور نبود، اما با تمرکزی که آیت الله موسوی جزایری نسبت به تربیت طلاب داشتند اکنون خوشبختانه جمع بسیاری از طلاب فاضل، خوش فکر، متدین، سالم، با غیرت دینی و انقلابی در خوزستان وجود دارد.

رییس مؤسسه حکمت و فلسفه ایران افزود: وجود بزرگانی همچون آیات شفیعی، سید طیب موسوی و سید خضر موسوی و بزرگانی دیگر کمک کرد تا امروز شاهد این جایگاه حوزوی باشیم.

وی با تأکید بر این که این چهره ها و خدمات آنان را معرفی کنید، بیان داشت: کار پاسخگویی به شبهات لازم است، اما کار ایجابی اثر بیشتری دارد؛ پس چهره های علمی مردمی و مؤثر را معرفی کنید.

عضو هیات امنای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه طلاب حوزه علمیه خوزستان را بسیار ملا، فاضل و باسواد خواند و ادامه داد: اگر فضلای تربیت شده حوزه علمیه اهواز در قم باشند، از بهترین طلاب خواهند بود؛ بنابراین جا دارد صدا و سیما با تریبون دادن، آنها را به جامعه معرفی کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه گفت: بسیاری از مردم وقتی ناامید می شوند که فکر می کنند کسی نیست که این شبهات را پاسخ دهد؛ در حالی که فضلای زیادی در حوزه علمیه اهواز وجود دارند که به راحتی پاسخگوی شبهات هستند.

وی افزود: بسیار مهم است که این اساتید به مردم نشان داده شوند؛ زیرا در جنگ نرم و جنگ شناختی این علما و فضلا هستند که راهبری می کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت فعالیت در استان های محروم گفت: کار در شرایط خوزستان و سیستان، جهاد است.

رییس مؤسسه حکمت و فلسفه ایران با بیان این که تبیین معارف اهل بیت(ع) را بسیار جدی دنبال کنید، ابراز داشت: بسیاری از معارف یا هنوز معرفی نشده یا برای عامه مردم بیان نشده است؛ ادعیه ما از جمله مناجات شعبانیه و نهج البلاغه را برای مردم بیان کنیم؛ چرا که این معارف است که قلب تشنه جامعه را سیراب می کند./9454/پ210/

حسین زمان زارعی

حسین زمان زارعی
ارسال نظرات