۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۷۰۴۶۷۰
 استاد مرکز تخصصی مهدویت:

«مهدویت» در آموزش و پروش تعلیم داده شود

«مهدویت» در آموزش و پروش تعلیم داده شود
حجت الاسلام حائری پور گفت: مسئله مهدویت از مهمترین مسائل است و امیدوارم در آموزش و پرورش که در بهترین سن و بهترین موقعیت آموزشی هستند مهدویت برای آنان تعلیم داده شود. 

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد مهدی حائری پور استاد مرکز تخصصی مهدویت در همایشی که با موضوع مهدویت، با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و حوزه علمیه در سالن همایش مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد با اشاره به اهمیت بحث مهدویت ابراز داشت: مسئله امامت و مهدویت از مهمترین مسائل است و امیدوارم در آموزش و پرورش که کودکان در بهترین سن و بهترین موقعیت آموزشی هستند موضوع مهدویت عرضه و برای آنان تعلیم داده شود. 

استاد مرکز تخصصی مهدویت در ادامه افزود: در روز قیامت هر کس با امام خود محشور خواهد شد و اگر انسان امام خود را نشناسد ضرر خواهد کرد و اگر امام و اهداف امام را نشناسد در طرح امام نیز قرار نخواهد گرفت. 

وی در ادامه ابراز کرد: اگر بحث مهدویت و آشنایی با امام زمان در مدارس توسعه پیدا کرده و در بین نوجوانان و جوانان تعلیم داده شود روح و روان آنان را زلال خواهد کرد و بر عقیده و امیدواری آنان تأثیرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام حائری پور اظهار کرد: اگر نگاه جامعه به آینده، نگاه امیدوارانه باشد بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می شود و باید این نگاه در بین جوانان و نوجوانان تزریق شود و معارف زنده و موثر دین اسلام به آنان بیان بیان شود.

 استاد مرکز تخصصی مهدویت در ادامه ابراز کرد: جمعیتی که ایمان به امام‌عصر داشته باشند حاضر نخواهند بود در مقابل خواسته‌های طاغوت و فشار آنان گردن خم کنند.

حجت الاسلام حائری پور با اشاره به مدعیان دروغین در عرصه مهدویت اظهار داشت: دشمن تلاش می کند بسیاری از حقایق مذهب ما را که در کشور ما است به صورت کلی از بین ببرد و اگر نتوانست در این راه موفق شود آن را تحریف می‌کند و در مسئله مهدویت در تلاش است تا انتظار از مهدویت را جور دیگری معنا کند.

 وی در پایان از مدیریت آموزش پرورش استان قم خواست تا بحث مهدویت را در این ارگان به تعلیم و آموزش گذارد تا به جریان تبدیل شود و بحث مهدویت به صورت مستمر در آموزش و پرورش تعلیم داده شود تا مسئله امام شناسی در بین جوانان مغفول نماند.

ارسال نظرات