۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۷۰۴۷۰۵
مدیرکل ارشاد استان اصفهان:

همه مسؤولان موظف به پاسخگویی به اصحاب رسانه هستند

همه مسؤولان موظف به پاسخگویی به اصحاب رسانه هستند
اصفهان _ حجت الاسلام معتمدی با اشاره به تعامل خوب مسؤولان استان اصفهان با اصحاب رسانه گفت: همه مسؤولان موظف هستند پاسخگوی اصحاب رسانه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به برگزاری ویژه‌ برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، گفت: دز ۲۸ شهرستان استان اصفهان تمام رویدادها اجرا شده و در بعضی شهرستان‌ها فعالیت‌هایی به صورت تخصصی در حال انجام است، برخی رویدادهای ما در سطح ملی و بعضی به صورت استانی برگزار شده است.

وی در ادامه افزود: ارتباط مستقیم و مردمی با فعالان عرصه رسانه و مطبوعات از جمله اقداماتی است که در حوزه مطبوعات مد نظر بوده و انجام شده است. از طرح‌هایی که از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کند استقبال و حمایت می‌کنیم و در این زمینه اعتباراتی در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است و دستگاه‌هایی نظیر حوزه علمیه و سازمان تبلیغات در کنار اداره کل ارشاد اسلامی ناظر و همراه در زمینه این اعتبارات هستند.

حجت الاسلام معتمدی با اشاره به فعالیت ۱۲۲ انجمن ادبی در سطح استان اصفهان، اظهار کرد: کارگاه‌های نویسندگی و شعر و داستان، فعالیت‌های فرهنگی در فضای مجازی، جشنواره‌های نویسندگی و شعر و نهج البلاغه و فعالیت‌های فرهنگی هنری حوزه دفاع مقدس از جمله فعالیت‌های این انجمن‌ها است. بیش از ۸۰ نشست در استان اصفهان در خصوص بزرگداشت حکیم نظامی برگزار شده و این هفته نشست استانی بزرگداشت روز ملی حکیم نظامی در اصفهان با حضور معاون وزیر برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان عنوان کرد: نجف آباد به عنوان یکی از پنج شهر کتاب استان و دومین شهر کتاب در کشور انتخاب شده است. محفل‌ها و کرسی‌های قرآنی امسال در طول سال در سطح شهرستان‌های استان برگزار شده و در سال آینده با رویکرد توسعه جلسات قرآن خانگی این جلسات برگزار خواهد شد. حمایت از برنامه‌هایی که در حوزه قرآن و نهج‌البلاغه در سطح استان برگزار می‌شود و تکریم و تجلیل از کسانی که در زمینه قرآن و نهج البلاغه فعالیت می‌کنند از جمله برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در سال ۱۴۰۰ بوده است.

وی با بیان اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی به صورت منظم برگزار شده است و لازم است از زحمات آیت الله طباطبایی نژاد به عنوان رییس شورای فرهنگ عمومی تقدیر کنیم، تصریح کرد: برای سال ۱۴۰۱ محور حرکت ما چشم انداز و نقشه راه استان است که سال نخست آن برگزار شد و فعالیت‌های ما گسترش پیدا خواهد کرد، سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شخص وزیر تمرکززدایی و حمایت از فعالیت‌ها، رویدادها و برنامه‌های استانی است.

حجت الاسلام معتمدی با اشاره به اینکه هر خبرنگاری که ۱۰ خبر در رسانه محل کار خود منتشر کرده است امکان تحت پوشش بیمه قرار گرفتن دارد، اظهار کرد: خبرنگاران با بارگزاری ۱۰ خبر در سامانه رسانه و اخذ نامه تأییدیه از رسانه‌ای که در آن مشغول به فعالیت هستند می‌توانند بیمه دریافت کنند و خبرنگاران باید مطالبه گر حقوق خود باشند و در این زمینه همه نهادهای صنفی رسانه مأموریت و وظیفه دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تاکید بر ضرورت ایجاد پیوست رسانه‌ای برای پروژه‌های دستگاه های مختلف در سطح استانها، عنوان کرد: اگر پیوست رسانه‌ای ایجاد بشود و مسؤولان موظف باشند از اصحاب رسانه استفاده کنند، بسیاری از مشکلات مالی و بیمه‌ای اصحاب رسانه برطرف خواهد شد؛ همه مسؤولان و دستگاه‌ها موظف به همکاری و تعامل با اصحاب رسانه هستند و باید خود را موظف به پاسخگویی به خبرنگاران بدانند و خوشبختانه شرایط خوبی در این زمینه شکل گرفته است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات