۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۷۰۴۷۴۵
شهردار قم عنوان کرد؛

از احداث شهربازی معارفی تا همکاری با عتبات عالیات در بلوار پیامبر اعظم

از احداث شهربازی معارفی تا همکاری با عتبات عالیات در بلوار پیامبر اعظم
شهردار قم از همکار با عتبه عباسیه و حسینیه جهت ساخت زائرسرا در مسیر بلوار پیامبر اعظم خبر داد و گفت: احداث شهربازی معارفی در این مسیر در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قم سیدمرتضی سقائیان نژاد شهردار قم در نشست خبری در خصوص گزارش فعالیت شهرداری قم در سال ۱۴۰۰ گفت: متأسفانه بعضی از برگه‌های شهرک صنوف دست به دست شده و به صنوف نرسیده است، ولی به هر حال زیرساخت‌های شهرک صنوف هزینه بالایی می‌طلبد که در دست اقدام است؛ برق قم زیر نظر برق تهران است خود این امر یک نقیصه است.

وی افزود: پروژه‌های زیرساختی برقی باید با مرکز هماهنگ شود که هر پروژه برقی بیش از زمان معمول طول می‌کشد؛ آهن فروش‌ها هم به صنوف منتقل می‌شوند و قسمت بعدی در و پنجره ساز‌ها هستند که انتظار داریم به شهرک صنوف منتقل شوند.

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار داشت: بودجه شهرداری قم ۲۷ درصد در امور جاری و ۷۳ درصد در امور عمرانی هزینه شده است که باعث تعجب و خوشحالی وزیر کشور نیز شده است؛ در حال حاضر ۶۲ میلیارد در ماه صرف حقوق کارکنان شهرداری می‌شود که با طرح افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران که در مجلس دنبال می‌شود هزینه دستمزد کارکنان تا ۱۵۰ میلیارد افزایش پیدا می‌کند و این توازن به هم می‌خورد.

شهردار قم گفت: بودجه ۱۴۰۱ در حدود ۳۶۰۰ میلیارد بوده که بالای ۹۰ درصد آن قطعا محقق شده و گزارش تفریغ آن تا اردیبهشت ماه تقدیم شورا خواهد شد؛ اگر بخواهیم طبق نیاز‌های شهر حرکت کنیم باید بودجه ده هزار میلیاردی داشته باشیم و اگر بخواهد تحول در قم صورت بگیرد باید کاستی‌های گذشته را زودتر ترمیم کنیم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار در خصوص مشکلات منطقه جمکران گفت: به ما تکلیف شده بود اراضی جمکران برای فضای سبز منحصر شود که شهرداری پیشنهاد کرد از ۴۰ هکتار اراضی در نظر گرفته شده ۱۵ هکتار برای فضای سبز و بقیه نیز برای شهرداری باشد تا منابع لازم جهت ایجاد زیرساخت‌های منطقه جمکران تأمین شود؛ با سفر ریاست جمهور به قم این انحصار برداشته شد و امیدواریم طبق کمیسیون ماده ۵ منابع شهرداری از این طریق تأمین شود می‌شود.

شهرداری قم در پاسخ به وضعیت آرامستان‌های سطح شهر گفت: در همه شهر‌های کشور مسؤولیت آرامستان با شهرداری است، اما در قم به عهده سازمان اوقاف است و بعضی از قبور تا ۱۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شود؛ از همان ابتدا به من توصیه شده بود وارد بحث آرامستان‌های سطح شهر نشوم تا در باتلاق گیر نکنم.

وی در خصوص مشکلات مناطق کم برخوردار قم گفت: برای منطقه ۶ در حدود ۶۲ میلیارد تومان و همچنین ۳۱ میلیارد تومان نیز برای منطقه ۲ هزینه شده است، اما آنقدر محرومیت زیاد است که معلوم نمی‌شود این همه هزینه صورت گرفته است؛ بیش از ۴۰ درصد درآمد مناطق مرفه نشین قم در مناطق محروم هزینه می‌شود تا توازنی ایجاد شود.

شهردار قم در خصوص توجه به گردشگری گفت: ۱۰۰ هکتار زمین در ورودی شهر از مسیر تهران برای گردشگری در نظر گرفته شده است که به زودی اقدامات لازم صورت می‌گیرد؛ ناوگان اتوبوس رانی به طور کل نو شده است و ۵۰ اتوبوس دیگر نیز در نظر گرفته شده تا وارد ناوگان حمل و نقل شوند؛ اتوبوس‌های تندرو نیز برای مسیر بلوار آیت الله بروجردی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تفاهم با عتبه حسینیه و عتبه عباسیه گفت: قصد داریم در مسیر بلوار پیامبر اعظم یک شهربازی معارفی احداث کنیم که در دست اقدام است و همچنین با همکاری عتبات یک «مدینه الزائر» نیز در این مسیر احداث شود.

سقائیان نژاد عنوان کرد: خردادماه سال ۱۴۰۱ به‌صورت قانونی بازنشسته می‌شوم، ولی با توجه به اینکه استادیار هستم این بازنشستگی به مدت ۳ سال قابل تمدید است، مدیران شهری قم قابلیت‌های زیادی دارند و اگر جمع‌بندی به سمت و سویی برود که من از شهرداری قم بروم مدیران شهری قم می‌توانند به‌خوبی مدیریت شهر را به دست بگیرند.

شهردار قم عنوان کرد: ستاد بازآفرینی در شهر قم سه سال است که غیرفعال بوده در حالی که اقدامات خوبی در حال انجام بود که معاونت عمرانی استانداری، مدیر کل راه و شهرسازی استان و شهردار قم مأموریت یافته بودند تا پروژه‌ها در این زمینه را دنبال کنند که متأسفانه با تغییرات در وزارت راه و شهرسازی این ستاد تعطیل شد و تصمیمات فقط در تهران اخذ خواهد شد.

وی با بیان اینکه زمین‌های ۴۸ هکتاری و ۳۲ هکتاری نیز به مسکن ملی قم واگذار شد ادامه داد: علیرغم هزینه ۱۶ میلیاردی شهرداری قم در این مناطق جهت اختصاص به طرح‌های بافت فرسوده، سکونت‌گاه‌های غیر رسمی و ساماندهی اطراف حرم این زمین‌ها به مسکن ملی واگذار شد که خوشبختانه در سفر رئیس جمهور قم این زمین‌ها بازگشت و قرار شد ستاد بازآفرینی مجدد فعال شود و تفویض اختیارات قبلی احیا شود.

ارسال نظرات