۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۷۰۴۷۶۱

رزمایش مشترک سه کشور حاشیه خلیج فارس و امریکا

رزمایش مشترک سه کشور حاشیه خلیج فارس و امریکا
منابع خبری از آغاز رزمایش مشترک بین سه کشور عرب حاشیه خلیج فارس و آمریکا تحت عنوان «عزم عقاب ۲۲» خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛  رزمایش «عزم عقاب ۲۲» با همکاری سه کشور  عرب حاشیه خلیج فارس در پایگاه نظامی آمریکا در حال برگزاری است.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) اعلام کرد رزمایش مشترک «عزم عقاب ۲۲» از ششم مارس در پایگاه آمریکایی «فورت کارسون» در عربستان و ایالت کلورادو  آغاز شده و تا ۱۷ مارس ادامه خواهد داشت.

 این رزمایش به فرماندهی «ترکی العنزی» مدیر مرکز عملیات مشترک سعودی، برگزار خواهد شد. همچنین در این مانور نظامی نیرو‌هایی از کویت، بحرین و عمان در این رزمایش حضور دارند.

هدف از این رزمایش ارتقا و توسعه سطح هماهنگی و همکاری مشترک بین نیرو‌های مسلح در کشور‌های خلیج فارس و نیرو‌های آمریکایی برای تضمین امنیت و ثبات منطقه عنوان شده است.

این رزمایش در حالی صورت می‌گیرد که ماه گذشته نیز ناوگان پنجم دریایی آمریکا مستقر در بحرین از آغاز رزمایشی با مشارکت پنجاه فروند کشتی در آب‌های خلیج فارس خبر داد. این رزمایش در مقر ناوگان پنجم آمریکا در آب‌های بحرین آغاز شد. در این رزمایش ۱۸ روزه  ۹ هزار پرنسل و بیش از ۵۰ ناو از بیش از ۶۰ کشور و سازمان بین‌المللی فعال در منطقه حضور دارند.

ارسال نظرات