۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۷۰۴۸۱۴
مسئول ارتباطات بین الملل حوزه های علمیه مطرح کرد؛

اقتصاد آمریکا برپایه جنگ و جنایت/ دوگانگی غرب نسبت به اوکراین و عربستان

اقتصاد آمریکا برپایه جنگ و جنایت/ دوگانگی غرب نسبت به اوکراین و عربستان
حجت الاسلام کوهساری گفت: اقتصاد آمریکا برپایه جنگ و جنایت پایه ریزی شده است و در طول تاریخ شاهد رژیم جنایتکاری مثل آمریکا نبوده ایم که در بیش از یکصد جنگ نقش آفرین باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام کوهساری مسئول ارتباطات بین الملل حوزه های علمیه، پیش از ظهر امروز در تجمع اعتراض آمیز حوزویان و مردم قم در محکومیت اقدامات وحشیانه آل سعود و عوامل استکبار در افغانستان و پاکستان که در مدرسه فیضیه برگزار شد، گفت: ما به اسم حوزه های علمیه و به نمایندگی از مراجع تقلید و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم این جنایت ددمنشانه را محکوم می کنیم.

وی افزود: امروز در روزگاری زندگی می کنیم که رسانه ها و نخبگان بین المللی به عنوان دنیای تکنولوژی و حقوق بشر معرفی می کنند و در این راستا قانون و تشکل هایی به راه انداخته اند، اما این یک روی دنیای امروزی با شعار و آرمان های زیبا است.

مسئول ارتباطات بین الملل حوزه های علمیه با تاکید بر شعارهای توخالی حقوق بشر اظهار داشت: در ورای شعارهای انسان دوستانه واقعیت دیگری وجود دارد و آن روی ماجرا جنایات ددمنشانه دنیای غرب علیه انسان های مظلوم است.

حجت الاسلام کوهساری با اشاره به اینکه اقتصاد آمریکا برپایه جنگ و جنایت پایه ریزی شده است، عنوان کرد: در طول تاریخ شاهد یک رژیم جنایتکار مثل ایالات متحده آمریکا نبوده ایم که در بیش از یکصد جنگ نقش آفرین باشد، اقتصاد آمریکا برپایه جنگ و جنایت پایه ریزی شده است.

وی ادامه داد: نظام جنایتکار آمریکا هم بحران ساز و هم بحران زیست است، فراتر از ایجاد جنایت با این جنگ و جنایات زیست و اقتصاد خود را تامین می کند؛ این حقیقت تلخی است که به اسم منشور حقوق بشر جنایات خود را توجیه می کنند و به اسم انسانیت و حقوق بشر جنگ ها به راه می اندازند.

مسئول ارتباطات بین الملل حوزه های علمیه دنیای غرب را آمیخته از دوگانگی و تضاد دانست و اظهار داشت: متاسفانه بخشی از دنیای اسلام پیاده نظام حکومت های جنایتکار غرب شده است و به جای اینکه به دنبال تحقق تمدن اسلامی باشند خود را به غرب فروخته و عوامل جنایت در منطقه شده اند.

وی با محکوم کردن جنایات آل سعود عنوان کرد: دست رژیم جنایتکار آل سعود در منطقه به خون مظلومان آغشته شده است؛ علمای آنان با مبانی تکفیری جنایات را تئوریزه کردند، هر هفته شاهد جنایات مستمر آل سعود و دولت های غربی علیه کشورهای اسلامی خصوصاً یمن هستیم، نمی دانند با دستان و فتاوایشان حیثیت دنیای اسلام را به باد می دهند.

حجت الاسلام کوهساری با اشاره به اعدام 41 جوان شیعی به دست رژیم آل سعود گفت: به جرم دفاع از ملت مظلوم بحرین نوجوانان 13 ساله را به زندان انداختند و پس از 6 سال اعدام کردند، به چه جرمی جنازه هایشان را تحویل نمی دهید؟ به چه جرمی اجازه اقامه عزا در مساجد نمی دهید؟

وی با بیان اینکه ما از رژیم سفاک آل سعود توقعی نداریم، تصریح کرد: علماء مسلمان عربستان و جهان اسلام کجا هستند؟ سازمان های بین المللی چرا سکوت کرده اند؟ در ماجرای اوکراین رسانه های غرب و سازمان ملل و حقوق بشر میلیون ها خبر را به دنیا مخابره کردند، این چه سیاست دوگانه ای  است که نسبت به حوادث جهان از خود بروز می دهید.

مسئول ارتباطات بین الملل حوزه های علمیه ننگ را شایسته رسانه و جوامع بین المللی  و هنرمندانی دانست که سکوت کرده اند و خاطرنشان کرد: همه بدانید ما در یک نقطه پیچ تاریخی قرار داریم و این رویدادها تحقق همان پیچ تاریخی است، موازنه قدرت های عالم در حال تغییر است، آمریکا و اسرائیل قدرت های روبه افول و زوال هستند.

حجت الاسلام کوهساری در پایان اظهار داشت: حکومت هایی که از مردم و اخلاق فاصله بگیرند، سرانجامی جز تباهی و از هم پاشیدگی نخواهند داشت و بدون شک و تردید تمدن اسلامی شکل خواهد گرفت.

ارسال نظرات