۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۷۰۴۸۲۵

تجلیل از اساتید دوره‌های امر به معروف در اولین همایش "قوام الشریعه"

تجلیل از اساتید دوره‌های امر به معروف در اولین همایش
جانشین فرمانده سپاه استان قم گفت: دنبال این هستیم که حسّ مسئولیت پذیری را در محله‌ها زنده کنیم.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، همزمان با ۲۲ اسفند و روز شهید، در اولین همایش "قوام الشریعه" که در سالن کوثر اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، آیت الله سید صمصام الدین قوامی رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با اشاره به آیه شریفه إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالْإِحْسَانِ وَإِيتَاءِ ذِي الْقُرْبَىٰ وَيَنْهَىٰ عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ وَالْبَغْيِ ۚ يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ گفت: خداوند فرمان به عدل و احسان و سرکشی به نزدیکان می‌دهد و از فحشا، منکر، ظلم و ستم نهی میکند.

وی ماه شعبان را ماه شهادت سرداران اصلی کربلا یعنی: امام حسین علیه‌السلام، امام سجاد علیه‌السلام، حضرت ابوالفضل العباس علیه‌السلام و حضرت علی اکبر علیه‌السلام دانست و با اشاره به تقارن این ایام و ۲۲ اسفند، سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز شهید گفت: اساسا ماه شعبان خود یک بنیاد شهید است.

همچنین در این مراسم سرهنگ مهدی کبیری‌پور، جانشین فرمانده سپاه استان قم، فرهنگ بسیجی را در کلام رهبر معظم انقلاب، دارای دو ساحت مختلف دانست و گفت: یک بخش، ساحت تشکیلاتی و سازمانیِ بسیج شامل: پایگاه بسیج، حوزه، ناحیه، کانون و... است و بخش دیگر که هم وسیع‌تر و هم کمتر بدان پرداخته شده، بسیج عظیم ملّی است.

وی تعریف بسیج را در یک کلام، حرکت گسترده‌ی مردمی دانست و گفت: پایه‌های اصلی بسیج، احساس مسئولیت، بصیرت و روشن بینی است که حضرت آقا بارها به آن تصریح فرموده‌اند.

وی تهدید بوجود آمده در ایام کرونا را به نوعی اسباب فرصت دانست و افزود: در حقیقت کرونا به زنده کردن روحیه مواسات کمک کرد و فضای خدمت رسانی را برای ما بیش از پیش آماده کرد.

سرهنگ کبیری پور به ارزیابی فعالیت‌های انجام گرفته در محلات پرداخت و گفت: برای هر محله، بر اساس تاکتیک و راهبرد "محله محوری" وارد عمل شدیم؛ زیرا معتقد بودیم و هستیم که خود مردم باید نسبت به محله‌شان احساس مسئولیت کنند؛ لذا قرار گذاشتیم که هر محله‌ای، مراکز تجاری، علمی و عمومی را توسط آمران به معروف و ناهیان از منکرِ خودش پوشش دهد.

وی با استناد به صحبت‌های مقام معظم رهبری، بسیج را به معنای روحیه، فرهنگ و تلاشِ بسیجی معرفی کرد و گفت: دنبال این هستیم که حسّ مسئولیت پذیری را در محله‌ها زنده کنیم.

جانشین فرمانده سپاه استان قم فعالیت‌های مدیران محلات را خوب و مثبت ارزیابی کرد و گفت: بحمدالله با توجه به فعالیت‌های مسئولان محلات حجم کاری ما کمتر شده و اگر می‌خواستیم باهمان بسیج تشکیلاتی جلو بریم، قطعا کارمان بیشتر می‌شد و توقعات صرفا از بسیج بود؛ در حالی که در شرایط فعلی، مدیر محله از خود محله است و با همکاری مردم، خودشان مشکلات محله را برطرف می‌کنند.

گفتنی است در پایان این مراسم، از اساتید دوره های آموزشی برگزار شده، تقدیر شد.

ارسال نظرات